Web Analytics Made Easy - Statcounter

شوراهای اسلامی شهرها به عنوان یک پارلمان محلی و به عنوان نماینده مردم نقش غیرقابل انکاری در توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرهای استان اردبیل دارند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیماردبیل، مراسم روز شورا امروز با حضور استاندار اردبیل در استانداری اردبیل برگزار شد که در این مراسم، رؤسای شورای شهرستان‌های استان و رئیس شورای استان اردبیل با بیان نکته نظراتی، مشکلات شوراهای اسلامی شهرهای استان اردبیل را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای استان ترکیبی از شوراهای اسلامی کل شهرهای استان اردبیل اردبیل می‌باشد که در این جلسه مشکلاتی از قبیل عدم وجود دبیرخانه در شوراهای شهرستان‌ها و مشکلات تأمین قیر برای آسفالت‌ریزی در شهرهای استان، مطرح و برای حل این مشکلات راهکارهایی ارائه شد.

مدیریت پسماند در شهرهای استان باید تعیین تکلیف شود

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: نقش شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها در توسعه شهرهای استان بسیار حائز اهمیت بوده و در کنار مسائل توسعه استان، برای پیشرفت شهرها و عمران و آبادانی آنها نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: تعدادی زیادی از جمعیت استان اردبیل در شهرها زندگی می‌کنند که برای تأمین رفاه این افراد نیز، باید بحث زیباسازی و مدیریت شهری مناسب مورد توجه شورای شهر و شهرداری‌ها باشد.

استاندار اردبیل افزود: شوراهای شهر باید از مسائل حاشیه‌ای به دور بوده و تمامی تمرکز خود را برای پیشرفت و آبادانی شهرها به کار گیرند که تدوین یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای پیشرقت شهرها لازمه شروع این اقدامات است.

بهنام‌جو تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مدیریت آن به بهترین نحو انجام شود، مدیریت پسماند و دفن زباله بوده که انجام مناسب این کار، سبب تمیزی شهر بوده و این موضوع از لحاظ جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی، نیاز اولیه هر شهر است.

ضرورت حمایت مالی از شورای استان

حق‌وردی کریمی، رئیس شورای استان در این جلسه اظهار داشت: اعضای شورای استانها با وحدت و همدلی برای توسعه و پیشرفت روستاها، بخشها و شهرها گام برداشته‌اند و مطالبات مردم را دریافت کرده و برای برطرف‌سازی ان با حمایت مسئولان گام برمی‌دارند تا دغدغه و نگرانی مردم در بخشها و عرصه‌های مختلف برطرف‌ شود که این امر و اقدام موثر قابل تقدیر و قدردانی است.

وی گفت: متاسفانه شورای استان از گذشته با مشکل مالی مواجه بوده که نیاز است در این زمینه مسئولان توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که در صورت کاهش فعالیت شوراهای روستاها و شهرهای استان اردبیل مبحثی به عنوان مدیریت شهری و روستایی معنایی نخواهد داشت و همین موضوع مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای استان یکی از مشکلات شوراهای استان را نبود ساختمان مجزا برای این شورا عنوان کرد و افزود: در حال‌حاضر شورای استان اردبیل در اتاقی در فرمانداری اردبیل فعالیت دارد که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استان ساختمان مجزا برای شورای استان همانند سایر استانها در نظر گرفته شود.

کریمی تصریح کرد: انتظار داریم صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز تعامل بسیار خوبی با شوراهای استان داشته باشد و نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار شورای استان اردبیل از رسانه ملی اقدام نماید که این نیز یک اقدامی موثر در راستای شفاف‌سازی اذهان عمومی و نیز ارائه عملکرد شوراها به مردم و آحاد مختلف می‌باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: یکی از اقدامات دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در سالجاری، اخذ برنامه‌های سال 97 شهرداری‌های استان اردبیل و تلاش برای رفع مشکلات پیش‌رو بر اساس اولویت بود.

مسعود امامی یگانه گفت: هدف از این کار احصاء مشکلات و نیازمندی‌ها و نیز تدوین اولویت‌های کاری شهرداری‌های استان اردبیل است که بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب برای حل مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمری برای اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری‌های استان اردبیل پیش‌بینی شده که این دوره‌های آموزشی هر دو هفته یکبار برگزار و جنبه آموزشی بسیار قابل قبولی دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: پیگیر اعتبارات دولتی شهرداری‌های استان اردبیل از طریق سازمان همیاری شهرداری‌ها هستیم و نگرانی از بابت تخصیص این اعتبارات وجود ندارد.

مطالبات مردم توسط شوراها باجدیت پیگیری شود

جواد زنجانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه، روز شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: باید مطالبات مردم در شهرها و روستاها توسط شوراها با جدیت پیگیری شود و شوراها از عملکرد و اقداماتی که در رابطه با مطالبات مردم انجام می‌دهند نیز گزارشی به مردم ارائه دهند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: شوراها منتخبین مردم بوده که با رای مستقیم خود مردم انتخاب شدند و باید تعامل همه‌جانبه‌ای با مردم داشته باشند و تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبات مردم و پیگیری خواسته‌های آنان انجام دهند.

وی افزود: مردم وقتی که مطالبه‌ای از شوراها دارند باید شوراها این مطالبات را پیگیری و در مورد تحقق و یا عدم تحقق و نیز مشکلات پیش روی مطالبات عموم به مردم به صورت  دقیق و جز به جز اطلاع دهند تا مردم بدانند که شوراها تلاش خود را انجام داده‌اند.

زنجانی از تعامل همه‌جانبه فرمانداری اردبیل با شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود: ما از تمام توان خود در راستای توسعه و عمران شهرها و روستاهای منطقه بهره‌مند خواهیم شد تا بتوانیم با همکاری و تعامل بین فرمانداری‌ها، شهرداری و شوراها رضایتمندی مردم را جلب نماییم.

وی بیان کرد: شوراها نقش تاثیرگذاری در توسعه منطقه دارند و استفاده از ظرفیت شوراها در بخشهای مختلف بسیار ضروری است که باید همگان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود شوراها در جمع مردم حضور یافته و از مطالبات آنها آگاهی یابند و این افراد از مراجع بالا برای تحقق مطالبات مردم پیگیری باشند.

در ادامه  جمعی از اعضای شورای شهر اردبیل و نیز روستاها از برنامه‌های خود گزارشی ارائه کردند و خواستار برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای توسعه و پیشرفت منطقه و تحقق مطالبات مردم شدند.

رئیس شورای شهر پارس آباد نیز در ادامه این جلسه گفت: در رابطه با احیای بافت فرسوده و ساماندهی محلات حاشیه‌ای شهر نیازمند حمایت دولت هستیم.

عیوض‌زاده افزود: در یکی از محلات شهر پارس‌آباد که به نام زیر نهر تراب شناخته می‌شودف حدود یک سوم جمعیت شهر پارس‌آباد یعنی 33 هزار نفر زندگی می‌کنند که اکثر منازل به صورت غیرقانونی و در بات فرسوده احداث شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که برای ساماندهی این محله و جلوگیری از خدمات احتمالی، اعتبار مناسبی برای احیای این محله تخصیص یابد.

رئیس شورای شهر پارس‌‌آباد بیان کرد: خرید قیر یکی دیگر از مشکلات شهرداری‌های استان اردبیل که به دلیل عدم تأمین قیر، بسیار از محلات و کوچه‌های پارس آباد از آسفالت ابتدای نیز محروم هستند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902628

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود