Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: تشکيل شوراهاي اسلامي گامي براي استقرار مردم سالاري ديني و تحقق جامعه مدني در جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش روز يکشنبه روابط عمومي استانداري يزد در پيام محمود زماني قمي نوشته شد : 9ارديبهشت که به روز شوراها نامگذاري شد در حقيقت بيانگر نقش و اهميت جايگاه مردم در عرصه هاي مختلف مديريت نظام اسلامي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اعضاي شوراها با برخورداري از نقش مهمي که در مديريت مناطق مختلف دارند، مي توانند به پشتوانه آراي مردمي، گام هاي اساسي را در عرصه مديريت نوين شهري و روستايي بردارند.
استاندار يزد بيان کرد: نقش شوراها در موضوعاتي همچون زيباسازي مبلمان شهري و روستاها، پرهيز از نگرش هاي محله اي و منطقه‌اي و آگاهي به موازين قانوني و ظرفيت هاي شورا تاثيرگذار است.
زماني قمي همچنين ، توجه به توسعه پايدار و متوازن فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي، تاکيد بر ايمن‌سازي ابنيه‎‎ها و مشارکت فعال جوانان و بانوان در عرصه هاي مديريت شهري و روستايي را جزو وظايف شوراها ذکر کرد.
استاندار يزد در اين پيام از تلاش و خدمات اعضاي شوراهاي شهر ، روستا ، شهرستان و استان قدرداني کرد.
در تقويم رسمي کشور، 9ارديبهشت، روز شوراها نامگذاري شد.
در استان يزد 381 شوراي روستايي شامل 360 شوراي سه نفره و 21 شوراي 5 نفري و در شهرها نيز 21 شورا شامل يک شوراي 11 نفره در شهر يزد فعاليت دارد.
همچنين سه شوراي شهر هفت نفره در اردکان ، ميبد و حميديا و در بقيه شهرها ، شوراي پنج نفره فعاليت دارد.
در شوراي شهر و روستاهاي استان ، هزار و 302 نفر عضو اصلي شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها عضويت دارند.
استان يزد بر پايه سرشماري آبان سال 1395، يک ميليون و 138هزار نفر جمعيت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقيه در روستاها و آبادي ها و مناطق عشايري زندگي مي کنند.
7536/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

کد خبر 6094013 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور