Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از افزایش مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در فعالیت‌های ورزشی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباس عطوف در اجلاس سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر نقش ورزش در حفظ سلامتی فردی و ایجاد نشاط و شادابی در فضا‌های دانشگاهی و ضرورت افزایش مشارکت دانشجویان در ورزش‌های قهرمانی و همگانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: همواره مقام معظم رهبری در فرمایشات خود می‌فرمایند که دانشجوی خوب کسی است که در کنار علم آموزی و کسب دانش، مبادرت به امر ورزش کند و این فرمایش معظم له نشان از اهمیت بحث ورزش است.

عطوف گفت: اهمیت بحث ورزش و تربیت بدنی و لزوم توسعه آن در میان دانشجویان بخصوص در فضا‌های دانشگاهی زمانی بیشتر می‌شود که بحث آسیب‌های اجتماعی را در این فضا‌ها کم و بیش شاهد هستیم و هر چقدر فعالیت‌های ورزشی در میان دانشجویان افزایش یابد به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: همه برنامه‌هایی که در حوزه تربیت بدنی در ستاد وزارتخانه در قالب برنامه‌های عملیاتی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم یک هدف اساسی دارد و آن افزایش میزان مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، برگزاری مستمر المپیاد‌های همگانی و قهرمانی از سوی وزارت بهداشت و مشارکت دانشجویان دختر و پسر در این رویداد دانشگاهی و همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز مسابقات درون دانشگاهی و درون منطقه‌ای و برگزاری زنگ سلامت و نشاط در فضا‌های دانشگاهی را دارای اهمیت دانست و گفت: هدف اصلی افزایش مشارکت دانشجویان و توجه به ورزش همگانی و قهرمانی است.

وی به برگزاری منظم و مستمر المپیاد‌های ورزش قهرمانی و همگانی در سطح وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بدون اغراق المپیاد‌هایی که در سطح وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته برگزار شده است، اگر نگوییم از سایر دستگاه‌های دانشگاهی همچون وزارت علوم و دانشگاه آزاد در سطح بهتری نبوده، باید گفت: کم رونق‌تر از برنامه‌های آن‌ها نبوده است. هر چند این دستگاه‌ها برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اعتبارات خوبی هزینه می‌کنند و به لحاظ سازمانی ساختار گسترده‌تری دارند.

عطوف به حمایت دکتر فراهانی معاون وزیر بهداشت از مساله ورزش و تربیت بدنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر حمایت‌های دکتر فراهانی نبود ما نمی‌توانستیم در بحث توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در سطح دانشگاه‌ها‏، گام‌های رو به جلو برداریم.

وی اظهار کرد: قطعا توجه به مقوله ورزش در سطح دانشگاه‌ها بخصوص در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و افزایش میزان مشارکت متولیان آینده سلامت، سبب افزایش پویایی و شادابی در جامعه می‌شود.

عطوف خطاب به معاونان فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: از شما انتظار داریم وقتی برنامه‌های ورزشی و تربیت بدنی در قالب برنامه‌های عملیاتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد همه ملزم به اجرای آن شویم و وقتی می‌گوییم مثلا برای آمادگی و حضوری منسجم در المپیاد‌های قهرمانی و همگانی، نسبت به برگزاری مسابقات درون دانشگاهی اقدام کنید و تمرینات آماده سازی برگزار کنید.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: برگزاری المپیاد‌های ورزشی باید راس هرم فعالیت‌های ورزشی شما در دانشگاه‌ها باشد و قاعده این هرم برگزاری برنامه‌های منظم در دانشگاه‌هاست. هر چند تاکید می‌کنیم که صرفا برگزاری المپیاد‌ها و مشارکت دانشجویان در این رویداد‌ها هدف نیست بلکه هدف اصلی افزایش میزان مشارکت دانشجویان به امر ورزش و تقویت نشاط و شادابی دانشجویان است.

معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به بیان مشکلات، چالش‌ها و نیاز‌های دانشگاه‌های شان در حوزه ورزش پرداختند.

نبود اماکن و فضا‌های ورزشی در برخی از دانشگاه‌ها، کمبود بودجه برای ساخت طرح‌های ورزشی، فرسوده بودن سالن‌های ورزشی، نبود سالن ورزشی و استخر در برخی دانشگاه‌ها، تبادل نظر درباره برگزاری المپیاد ورزشی اساتید دانشگاه‌ها، مسائل مربوط به واحد‌های درسی تربیت بدنی، مستهلک بودن تجهیزات و امکانات ورزشی، لزوم اهمیت به ورزش قهرمانی و همگانی و ارایه راهکار‌های لازم برای افزایش میزان مشارکت دانشجویان به امر ورزش از جمله این مشکلات بود.

همچنین معرفی ورزش‌های خوابگاهی و لزوم افزایش این ورزش‌ها در سطح دانشگاه‌ها، تبادل نظر درباره وضعیت فعالیت‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در بعد ورزش همگانی و قهرمانی، لزوم تقویت انجمن‌های ورزش دانشجویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقویم ورزش دانشگاهی، لزوم گسترش ورزش در همه محیط‌های خوابگاهی، دانشگاهی و بالینی از دیگر مسائلی بود که معاونان دانشگاه‌ها مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست گفت: روحیه شهادت طلبی در بین جوانان گیلانی همواره وجود داشته و جوانان گیلانی با حضور در خط مقدم جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، از عناصر اصلی جبهه حق علیه باطل و حفظ انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این روحیه باید از سوی اساتید دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» افزود: همانگونه که در جبهه نظامی تمام قد در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی می‌کنیم ، در جبهه جنگ‌های ترکیبی هم باید این اقتدار را افزایش دهیم و این امر به نقش آفرینی اساتید بسیجی و تحول فضای فرهنگی دانشجویان نیاز دارد.

وهب جعفریان مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در اعتلای نظام اسلامی گفت: امروزه ترویج تفکر بسیجی در فضای آموزشی دانشگاه‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف و ِآرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و این مهم می‌تواند ضمن تربیت دانشجویان انقلابی، به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی شود.

محمد دوستدار سرپرست دانشگاه گیلان هم در این نشست با اشاره به فضائل بسیج گفت: تربیت استادان بسیجی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و موثرتر در عرصه‌ی جهاد تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در اولویت کار قرار گیرد تا دانشجویان بیشتری در مسیر دُرُست زندگی رهنمون شوند.

در این نشست جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت تفکرات سازنده بسیجی عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان