Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:37:44 GMT

ارتش به تمام معنا ولايي است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۴۶۷۰

ارتش به تمام معنا ولايي است

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ارتش به تمام معنا ولايي است و شبکه فرماندهي آن نيز سرمايه اي براي ولايت است.

حجت الاسلام عباس محمد حسني روز يکشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي افزود: بعد از انقلاب ارتش به تمام معنا متحول شده و حضور عناصر فراوان متدين در ارتش از جمله دستاوردهاي انقلاب مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: بخش عظيمي از دستاوردها و پيشرفتهاي ارتش مرهون راهنمايي هاي رهبر معظم انقلاب است. وي ادامه داد: فعاليت و حضور بسيار گسترده نيروهاي ارتشي در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نيز به گونه اي بود که رضايت رهبري را در پي داشت.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي نيز در اين ديدار گفت: ارتش شمال شرق کشور رنگ و صبغه حضرت امام رضا(ع) را دارد و فرماندهان آن نيز از ذخاير دفاع مقدس هستند.
آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: بين ارتش و سپاه در اين استان صميميت و روابط نزديک برقرار است و فضاي سياسي حاکم بر ارتش شمال شرق نيز پاک و منزه است.
وي اظهار کرد: هر چه انقلاب به پيش مي رود، وابستگي آن به حضرت امام زمان (عج) بيشتر نمايان مي شود و عنايات آن حضرت است که زمينه ظهور را آماده و مديريت مي کند.
*دفاع از نظام محور رسالت ارتش است
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي پيش از اين ديدار نيز در جمع کارکنان عقيدتي سياسي ارتش شمال شرق کشور در مشهد گفت: آنچه ارتش ما را از ديگر ارتشهاي جهان متمايز مي کند وابستگي آن به وجود امام عصر(عج) است.
آيت الله علم الهدي افزود: اعتقاد ما به نظام اسلامي بر مبناي انديشه سياسي و يک نظام مديريتي محض نيست بلکه موسس اين نظام حجت امام زمان (عج) و ادامه دهنده آن هم حجت اوست.
وي اظهار کرد: اين نظام ديني است و همه انديشه ها و بينش هاي ما بايد مبتني بر باورهاي ديني ما باشد.
وي با بيان اينکه دفاع از دين و انقلاب محور رسالت ارتش در اين کشور و نظام است گفت: رسالت عقيدتي سياسي اين است که اين موقعيت و رسالت را پايدار نگه دارد و تنها نهادي که مي تواند ارتش را پاي وجود امام زمان (عج) بياورد، عقيدتي سياسي است که بايد ايمان و اخلاص روزافزون را به عنوان مهمترين امکان دفاعي بوجود آورد.
آيت الله علم الهدي افزود: آنچه در نيروهاي نظامي و ارتش نبايد انجام شود، عمل سياسي است اما فهم سياسي لازم است زيرا فهم سياسي همپاي فهم ديني است و ارتش پيش از دفاع از جان و مال و امنيت مردم، مدافع دين و انقلاب و نظام ديني است.
وي اظهار کرد: براي افزايش فهم سياسي در ارتش همپاي فهم ديني بايد راهبرد ولايي بودن و ولايت گرايي را دنبال کنيم.
وي گفت: مساله ولايت شناسي، دشمن شناسي و جريان شناسي به ويژه در زماني که دشمن از طريق جنگ نرم وارد شده است و آنرا با قدرت ادامه مي دهد بسيار مهم است.
* ارتش انحراف سياسي ندارد
ارشد عقيدتي سياسي قرارگاه منطقه اي شمال شرق کشور هم در اين ديدار گفت: ارتش ايران قويترين، شجاع ترين، آماده ترين، مقاوم ترين و دشمن شناس ترين ارتش کشورهاي اسلامي و بلکه دنياست و هيچگونه انحراف سياسي نداشته و تحت امر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام عباس مقدسيان افزود: تنها ارتشي که در دنيا و کشورهاي اسلامي به رغم مشکلات اقتصادي هدفدار، آماده، خودکفا، با انگيزه معنوي و داراي بصيرت مي باشد، ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
وي اظهار کرد: انسجام يگانهاي ارتش و ساير نيروهاي مسلح را مديون خون شهدا، فرماندهي رهبر معظم انقلاب، حضور روحانيون در يگانها و حمايت مردم مي دانيم.
7507 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد

جیم کاوانا، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مستقل در خصوص پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» گفت: «این اقدامی بود که بازی را به طور کلی تغییر داد. اکنون این یک بازی جدید است؛ زیرا ایران نشان داد که اسرائیل برای دفاع از خود به آمریکا وابسته است». 

به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر در ادامه گفت که ایران در این حمله خود را به اهداف نظامی خاصی محدود کرده بود و با این حال رژیم صهیونیستی همچنان از کمک‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن استفاده کرد. به گفته او «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به صورت موثر و هوشمندی انجام دهد. ایران نشان داد که اسرائیل امن نیست». 

این کارشناس به نقش ایران در تغییر ژئوپلیتیک منطقه اشاره کرد و گفت: «ایران می‌گوید اگر اسرائیل حمله کند، پاسخ خواهد داد. آنها قرار نیست بنشینند و نگاه کنند. اسرائیل مثل یک کودک نازپرورده است. آنها با مصونیت از مجازات به سوریه حمله می‌کنند. دهه‌هاست که بدون مجازات به کشور‌های اطرافشان حمله می‌کنند. این تمام شد و به همین دلیل است که می‌گویم این یک تغییر است. آنها نمی‌توانند بدون مجازات به ایران حمله کنند». 

پیش از این نیز کارشناسان متعددی عنوان کرده بودند که حمله ایران به اسرائیل صفحه جدیدی از معادلات جهانی را باز کرده است. در همین راستا، وب سایت فرانسوی مدیاپارت درخصوص پاسخ تنبیهی ایران نوشت: حمله (پاسخ تنبیهی) ایران به اسرائیل انتقام حساب شده‌ای بود که تهران برای جلوگیری از آتش گرفتن منطقه، آن را انجام داد. اما این رویداد تاریخی به یک نقطه عطف نیز رسید و جنگ در سایه به یک جنگ آشکار تبدیل شد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب نیز پیش‌تر گفته بود که عملیات بی سابقه ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان داد که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد