Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نام‌نویسی مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آغاز شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزار شبستان به نقل از روابط عمویم موسسه بیت الاحزان؛ ثبت‌نام اینترنتی هجدهمین دوره مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم و چهارمین دوره طرح ملی رحله آغاز شده است و علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم که دارای شرایط ورود به این مراکز هستند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به نشانی beytolahzan.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

این مؤسسه در سال تحفیظی جاری 11 مرکز فعال دارد که 10 مرکز ویژه برادران و یک مرکز ویژه خواهران است و در 7 استان کشور و در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بیرجند، قم، آبادان، ملایر، فسا و استهبان واقع شده‌اند که احتمال افزایش چند مرکز دیگر به این مراکز در آینده نزدیک وجود دارد.

طرح ملی رحله نیز در 20 مرکز از 7 استان کشور برگزار خواهد شد که شهرهای فردوس از خراسان جنوبی، تربت جام از خراسان رضوی، آبادان، بندر ماهشهر و هویزه از استان خوزستان، استهبان، داراب، فسا، کازرون، لارستان و نی‌ریز از استان فارس، رودبار جنوب و قلعه گنج از استان کرمان، بروجرد از استان لرستان، همدان از استان همدان و تفت و خاتم از استان یزد میزبانی این طرح‌ها را عهده‌دار خواهند بود.

مصاحبه این مراکز که ویژه جوانان و نوجوانان 14 تا 22 سال است از ابتدای تیرماه آغاز و پذیرفته‌شدگان در مصاحبه تخصصی، از 18 تیرماه حفظ خود را آغاز خواهند کرد.

علاقةمندان می توانند جهت ثبت‌نام در این طرح‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به نشانی beytolahzan.ir  مراجعه کنند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن مجلس دکترین مهدویت همایش دکترین مهدویت حسن روحانی دولت نیمه شعبان قرآن کریم آذربایجان شرقی مهدویت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا س موسسه قرآنی حفظ قرآن کریم کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟