Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار "سیدکمال هادیانفر" در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله پلیس فتا، اولویت ها و برنامه های پیش روی این پلیس را در سال جاری تشریح و اظهار کرد: براساس مأموریت تکلیفی که قانون به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده، تأمین امنیت فضای مجازی به پلیس " فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا " واگذار شده است؛ پلیس فتا امروز در 140 مرکز استان، شهرستان و شهرهای بالای 200 هزار نفر مستقر است و به مأموریت های محوله می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در اواخر سال 96 توفیق یافتیم در تمامی مراکز استان آزمایشگاه های " ادله دیجیتال" راه اندازی کنیم که 22 فقره از این آزمایشگاه ها کاملا بومی و با تکیه بر توان، دانش و بهره مندی از ظرفیت متخصصان فنی داخلی طراحی و مورد بهره برداری قرارگرفته است.
سردار هادیانفر با بیان اینکه تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری از اولویت های این پلیس است، گفت : دستاوردهای پلیس فتا که حاصل 6 سال فعالیت این پلیس است علاوه بر ایجاد احساس امنیت در بین کاربران، فضا برای ارتکاب جرم مرتکبان را سخت تر کرده است.
این مقام عالی انتظامی یادآور شد: امروز 54 هزار نفر در قالب "همیاران سایبری " در حوزه پیشگیری با پلیس فتا همکاری دارند همچنین با برگزاری کارگاههای آموزشی گام های مطلوبی در راستای اقدامات "پیشگیرانه" برداریم که طرح "کوا"؛ ( کودک و اینترنت) یکی از طرح هایی است که در این زمینه با مشارکت وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش و پلیس از اواخر سال 95 آغاز در سال 96 تداوم و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؛ مطابق این طرح تاکنون بیش از 210 هزار دانش آموز در استان ها و شهرستان های مختلف و در قالب کارگاه آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.
سردار هادیانفر اشاره کرد: همچنین بیش از 600 هزار نفر از اصناف و سازمان های مختلف که از پلیس فتا درخواست کارگاه آموزشی داشتند، تحت آموزش قرار گرفتند.
رئیس پلیس فتا ادامه داد: از 7.3 میلیارد جمعیت دنیا ، 4.2 میلیارد نفر امروز به اینترنت دسترسی دارند که در کشور ما در سال 92 این عدد 3 میلیون و 400 هزار نفر بود و امروز بر اساس آمار وزارت ارتباطات به 56 میلیون نفر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بیش از 937 هزار وب سایت با دامنه ( .ir) در کشور فعالیت می کنند، افزود: امروز 40 میلیون کاربر در تلگرام و 20 میلیون کاربر در اینستا فعالیت می کنند و باید بگویم که این دو پیام رسان هیچ سروری در کشور ندارند.
این مقام عالی انتظامی در پلیس فتا با اشاره به رشد 10 برابری اینترنت در کشور، یادآور شد: 56میلیون سیم کارت در اختیار مردم است که از این میزان نزدیک به 80 درصد از "اینترنت همراه" استفاده می کنند، همچنین بیش از 412 میلیون کارت بانکی در کشور در اختیار مردم وجود دارد؛ یعنی به طور متوسط هر ایرانی 5 تا 6 کارت بانکی دارد.
وی به رشد 3 هزار و 200 درصدی "استارت آ پ ها " در کشور اشاره کرد و با طرح این سوال که چقدر متناسب با این شرایط لایه های امنیتی پیش بینی شده، افزود: در 1 هزار و 38 شهر و 28 هزار روستا اینترنت نسل سوم و چهارم داریم.
سردار هادیانفر بیان کرد: متأسفانه از سال 90 تاکنون میزان جرایم سایبری 900 درصد افزایش و باید بگویم به فراخور رشد سایبری، جرم نیز افزایش داشته است.
رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: در کسب و کارهای اینترنتی، 51 هزارنفر متقاضی فعال سازی فروشگاه اینترنتی و کسب نماد "اعتماد" هستند که از میان این متقاضیان 31 هزار نفر موفق به دریافت نماد اعتماد شده اند، لازم می دانم به مردم عزیز بگویم برای خریدهای اینترنتی صرفا از فروشگاه های دارای نماد اعتماد خریداری کنند.

سردار هادیانفر به رشد نزدیک به 10 برابر جرایم در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی، کلاهبرداری های رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انتشار فیلم های خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی در صدر جرایم سایبری هستند.
سردار هادیانفر بیان کرد: برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در سال 96 نسبت به سال 95، 61.5 درصد ، مزاحمت های اینترنتی، 60 درصد ( اساسا این مزاحمت ها برای دختر خانم ها و خانم ها) ، کلاهبرداری رایانه ای بیش از 55 درصد ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیش از 31 درصد ، انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی بیش از 22 درصد افزایش داشته است.
این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه بیشترین جرایم سایبری مربوط به تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، اصفهان بوده است، گفت: کمترین جرایم در استان های یزد، لرستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و جزیره کیش اتفاق افتاده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اوج بیت کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارز‌های دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد.

وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کرد که الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه