Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس زندان هرات گفت: این زندانیان براساس فرمان رئیس جمهور و به مناسبت 8 ثور سالروز پیروزی مجاهدین از زندان هرات رها گردیدند .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، ژنرال حمیدالله صدیقی رئیس زندان هرات با اشاره به فرارسیدن 8 ثور سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان و فرمان رئیس جمهور برای آزادی برخی از زندانیان در هرات گفت: 74 زندانی براساس فرمان رئیس جمهور از زندان هرات آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: دو کودک نیز در میان این زندانیان است که به خانواده هایشان واگذار شدند.

صدیقی افزود: زندانیان رها شده بیشتر به جرایم سرقت، دیه و سایر جرایم سبک محکوم شده بودند که امروز بیشتر انها مورد عقو قرار گرفته و رها شدند .

از سوی دیگر گل احمد رامش معاون دادستانی هرات گفت: این برای نخستین باری است که عفو ریاست جمهوری برای زندانیان در هرات به موقع اجرا می‌شود ، پیش از این فرمانهای رئیس جمهور مبنی بر ازادی زندانیان نیز ماه ها طول میکشید.

وی گفت: اما اداره دادستانی در هرات تلاش می‌کند که پس از این پرونده های جرمی زندانیان در اولین فرصت بررسی و ازادی زندانیان با تاخیر اجرا نشود.

هم اکنون نزدیک به سه هزار تن در زندان هرات در حبس هستند که شامل مردان، زنان و کودکان می شوند. همه ساله به مناسبت های گوناگون صدها زندانی این زندان ،از فرمان های عفو ریاست جمهوری بهره مند شده و از زندان رها می گردند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بارندگی های شدید و آسیب دیدن یکی از زندان های نزدیک پایتخت نیجریه، منجر به فرار ده ها زندانی شد.

سخنگوی این زندان روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۱۸ زندانی پس از باران شدید اخیر از زندان فرار کردند.

بنا به اعلام مقامات زندان، باران به تأسیسات این زندان، که در نزدیکی پایتخت نیجریه واقع است، آسیب رسانده است.

سخنگوی این زندان در بیانیه‌ای تاکید کرد که بارش باران که چندین ساعت به طول انجامید و در نتیجه بخش‌هایی از زندان از جمله دیوار اطراف و ساختمان‌های اطراف زندان را ویران کرد.

بنا به اعلام مقامات زندان، تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان فراری با کمک سایر نهادهای امنیتی دستگیر شده اند.

کد خبر 6090301

دیگر خبرها

  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی