Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@12:39:22 GMT

اولین سفر « مایک پامپئو» به عربستان با موضوع ایران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۵۲۶۹

رویداد۲۴-مایک پامپئو خواستار یکپارچگی کشورهای عربی شد. او معتقد است، پایان محاصره قطر برای مقابله با ایران، سرکوب گروه تروریستی داعش و پایان دادن به حملات ائتلاف سعودی به یمن ضروری‌ترین اولویت‌ها است وزیر خارجه جدید آمریکا در جریان نخستین سفر رسمی‌اش به عربستان سعودی و دیدار با مقام‌های این کشور، پایان دادن به محاصره قطر را خواستار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پمپئو» وزیر خارجه جدید آمریکا از عربستان سعودی و دیگر کشورهای محاصره‌کننده قطر خواسته است به محاصره و تحریم قطر پایان دهند.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، پمپئو در جریان سفر به عربستان سعودی و دیدارهایش با «عادل الجبیر» و «محمد بن‌سلمان» وزیر خارجه و ولیعهد سعودی این پیام را به آنها داده است. همچنین قرار است وزیر خارجه آمریکا در دیدار امروزش با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان، درخواست خود برای پایان دادن به محاصره قطر را تکرار کند.

پیامی که مایک پمپئو در چارچوب نخستین سفر خارجی خود از زمان تصدی سمت وزرات خارجه آمریکا، به عربستان سعودی منتقل کرده، پیامی ساده است با این مضمون: «محاصره قطر بس است».

طبق این گزارش، واشنگتن پایان محاصره قطر را خواستار است؛ چرا که معتقد است که مقابله با ایران، سرکوب گروه تروریستی داعش و پایان دادن به حملات ائتلاف سعودی به یمن ضروری‌ترین اولویت‌هایی است که تحقق آنها نیازمند موضع یکپارچه و قوی کشورهای عربی است.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر از پنجم ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم و داشتن سطح روابط بالا با ایران، قطع کرده‌اند./ 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط