Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@06:07:20 GMT

توسل به ائمه اطهار تنها راه فهم و درک عبودیت و بندگی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۵۲۹۵

توسل به ائمه اطهار تنها راه فهم و درک عبودیت و بندگی

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزوی با اشاره به اینکه ماه شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است، گفت: برای درک و فهم عبودیت و بندگی هیچ راهی به جز توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و سخنان گهربار ایشان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جلسه اخلاق عمومی با حضور کارکنان و اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا و  با سخنرانی حجت الاسلام  براتعلی حق شناس استاد اخلاق حوزه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حق شناس با اشاره به اینکه ماه شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است یکی از مسائل مورد اهمیت را مسئله عبودیت و بندگی دانست و افزود: برای درک و فهم عبودیت و بندگی هیچ راهی به جز توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و سخنان گهربار ایشان نداریم.

 

وی گفت: امام صادق علیه السلام عبودیت و بندگی را در چهار حوزه تعامل با خدا، تعامل با خود، تعامل با مردم و تعامل با دنیا بیان کرده‌اند.

 

استاد اخلاق حوزه در ادامه با استناد به روایت گفت: برای تعامل با خداوند هفت عمل لازم است، اداء حقّ او، حفظ حدّ او، شکر نعمت او، راضی بودن به قضای او، صبرداشتن بر بلای او، شوق داشتن نسبت به لقای او و تعظیم حرمت او کارهایی است که باید انجام داد.


وی ادامه داد: ادای حق خداوند این است که آنچه را نمی‌دانیم نگوییم و حق رسول صلی الله‌علیه‌وآله و حق امام علیه السلام و حق مؤمن را نیز ادا کنیم چون تمام این‌ها وابسته به یکدیگر هستند.


حجت الاسلام حق شناس در ادامه به بیان ادای حق مؤمن پرداخت و با اشاره به فرازی از آیه سوره مبارکه حجرات که می‌فرماید «المؤمنون اخوه» گفت: در تفسیر نمونه، در ذیل این آیه حدیثی از رسول اکرم صلی الله‌علیه‌وآله بیان شده که می‌فرماید:«للمسلم علی المسلم ثلاثون حقّاً»: مسلمان سی حق دارد و این سی حق سه فرضیه دارد که عبارتند از ادای حق: یعنی شخص می‌تواند تمام این حقوق را ادا کند، ادانکردن حق و عفو مسلمان یعنی شخص این حقوق را ادا نمی‌کند و طرف مقابل می‌بخشد و چشم‌پوشی می‌کند، ادا نکردن حق و عفونکردن، یعنی شخص حق را ادا نمی کند و طرف مقابل هم نمی‌بخشد؛ که این دسته سوم در قیامت موردحسابرسی قرار می‌گیرد.


استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به اینکه حق مؤمن حق امام است گفت: همه مردم نسبت به امام زمانشان هشتاد حق دارند که واجب است آن را یاد بگیرند، این حقوق در کتاب شریف مکیال‌المکارم، جلد2، باب هشت ذکر شده‌است.


وی در پایان یکی از این حقوق رابه عنوان حسن ختام مطرح کرد و گفت: یکی از حقوق ما نسبت به امام عصر عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف این است که شوق دیدار حضرت را داشته باشیم و با مراجعه به روایات راه‌هایی که موجب ملاقات با امام می‌شود را یاد بگیریم و انجام دهیم که یکی از آن‌ها قرائت سوره اسراء در شب‌های جمعه است. 

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نیمه شعبان مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر دکترین مهدویت همایش دکترین مهدویت محمدصالح حجت الاسلامی مسابقات بین المللی قرآن حمایت از کالای ایرانی مساجد توسل به اهل بیت جلسه اخلاق توسل به ائمه اصفهان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان