Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:01:56 GMT

ترویج مبانی اخلاقی موجب کاهش فساد اداری می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۵۳۴۹

ترویج مبانی اخلاقی موجب کاهش فساد اداری می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات در جهان در واقع رعایت حداقل های اخلاقی است و بنده اعتقاد دارم این حداقل ها در جمهوری اسلامی باید به حداکثر تبدیل شود.

وی افزود: سازوکارهای مرتبط با ترویج فرهنگ اقامه نماز جمع بندی و موانع موجود احصاء و برنامه های عملیاتی دارای سیاست، راهبرد و هدف ارائه شود و ستاد اقامه نماز استان انتظارات خود را از دیگر دستگاه های اجرایی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برپایی به موقع نماز نشان دهنده نظم و انضباط است و یکی از راهکارهای افزایش بهره وری سیستم های اجرایی از مسیر توجه به فرهنگ اقامه نماز و ارزش های دینی دنبال می شود.

پورعیسی تصریح کرد: واگذاری امور به افراد با تقوا مورد تاکید است اما باید تلاش شود در این مسیر، افراد متظاهر و ریاکار از اهل واقعی ایمان تمییز داده شوند.

وی تاکید کرد: پاکیزگی شرط اصلی اقامه نماز است بنابراین رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی نمازخانه ها، پمپ بنزین ها، بوستان ها، مجتمع های خدماتی، رفاهی و گردشگری بین راهی باید در دستور کار باشد و پیش از ایجاد نماز خانه باید الزامات پاکیزگی فراهم شود.

در ادامه این گردهمایی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم اظهار داشت:توجه به منویات مقام معظم رهبری در ستاد ملی اقامه نماز و ستادهای استانی مورد تاکید است و امسال در راستای بیانات ایشان شیوه های دعوت به نماز مد نظر ما قرار دارد.

محمود مظفر افزود: بنا داریم از تجربه های موفق استان ها در برپایی نماز بهره مند شویم و همچنین ضعف ها و کمبودها را شناسایی و برطرف و به دیگران گوشزد کنیم.

وی ادامه داد: سیاست امسال ما برای ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها در راستای برپایی و اقامه نماز معرفی رده ها پایینی و میانی این وزاراتخانه ها به عنوان الگوست و به عنوان مثال در بخش آموزش و پروش اینکه کدام مدرسه در کدام شهرستان و بخش عملکرد بهتری داشته است، مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی خراسان شمالی رانت خواری فساد اداری مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود