Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی موسسات آموزش عالی مشهد گفت: متاسفانه عده‌ای از مسئولین با عنوان کار فرهنگی، ضدفرهنگ را رواج می دهند قطعا این قبیل برنامه‌ها آسیب‌های فراوانی دارد که برگزار کنندگان باید پاسخگوی این آسیب‌ها باشند.

علی سیادتی مسئول بسیج دانشجویی موسسات آموزش عالی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: متاسفانه با توجه به لزوم پیگیری مسائل فرهنگی در موسسات آموزش عالی مشهد هنوز هیچ مرجع رسیدگی در این امر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیادتی افزود: چند روز پیش با خبر شدیم در یکی از موسسات آموزش عالی مشهد اردوی مختلطی برگزار شده است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین دستورالعمل‌های وزارت علوم در مورد ممنوعیت اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها مسئولین فرهنگی این دانشگاه باید پاسخگو باشند.

مسئول بسیج دانشجویی موسسات آموزش عالی مشهد بیان کرد: متاسفانه عده‌ای از مسئولین با عنوان کار فرهنگی، ضد فرهنگ را رواج می دهند قطعا این قبیل برنامه ها آسیب های فراوانی دارد که برگزار کنندگان باید پاسخگوی این آسیب ها باشند.

وی ادامه داد: البته همه این مسائل غیرفرهنگی در اردوی مختلط خلاصه نمی شود، ما بارها در موسسات آموزش عالی مشهد شاهد بودیم که در مراسمات جشن های دانشجویی به اسم شاد کردن دانشجویان عملا کنسرت برگزار می کنند.

سیادتی اظهار کرد: این در حالی است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری برپایی اردوی مختلط یا کنسرت موسیقی برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی جزو غلط‌ترین کارهاست و مدیران فرهنگی موسسات با تنزل سطح فعالیت‌های فرهنگی عملا ضعف فکری و عملکردی خود را در طرح فرآیندهای جذب مبتنی بر نگاه دینی و رویکرد راهبردی و بلند مدت، با طرح برنامه های فاقد محتوای تربیتی از طریق پرداختن به جاذبه های سطحی و مبتذل بپوشانند به عبارتی برخی از مسئولین به اصطلاح فرهنگی آسوده طلب به جای استفاده از شیوه های جذب مبتنی بر بیان حرف نو و اقناع فکری مخاطب به سمت ولنگاری در طرح برنامه های فرهنگی روی آورده اند.

مسئول بسیج دانشجویی موسسات آموزش عالی مشهد گفت: برخی مسئولین فرهنگی نادانسته دست به اقدامات خودسرانه و دلپسند خویش می زنند و اسم آن را فعالیت فرهنگی می گذارند این نشانگر آن است که متاسفانه فهم مناسبی از عمق فعالیت های فرهنگی ندارند.

وی در پایان گفت: انتظار می رود مسئولین دستگاه های نظارتی در فضای دانشگاه ها، اهتمام بیشتری نسبت به انجام وظایف قانونی خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده