Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:31:24 GMT

ناوگان حمل و نقل درون شهري کاشان بهسازي مي شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۵۸۹۱

ناوگان حمل و نقل درون شهري کاشان بهسازي مي شود

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- شهردار کاشان از ساماندهي و بهسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري از جمله تجهيزات سرمايشي اتوبوس ها خبر داد.

سعيد ابريشمي راد روز يکشنبه با اشاره به گرماي طاقت فرساي منطقه در فصل تابستان به خبرنگار ايرنا گفت: شهرداري کاشان نوسازي اتوبوس هاي دورن شهري را در دستور کار خود قرار داده و از سوي ديگر نسبت به بهسازي اتوبوس ها نيز اهميت ويژه اي قائل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر تجهيز ناوگان اتوبوسراني کاشان به کولر افزود: 140 دستگاه اتوبوس در 15 خط فعال نسبت به جا به جايي مسافر اقدام مي کنند که در گام نخست 30 دستگاه اتوبوس تا پيش از آغاز تابستان به کولر مجهز مي شود.
شهردار کاشان اضافه کرد: نصب کمپرسور و راه اندازي هر کولر براي يک دستگاه اتوبوس 12 روز به درازا مي انجامد و با توجه به اين امر نمي توان تعداد زيادي از اتوبوس ها را از خط خارج کرد؛ نصب کولرها بايد به تدريج در دستور کار قرار گيرد تا وقفه اي براي جا به جايي مسافران پيش نيايد.
او اعتبار پيش بيني شده براي تجهيز اتوبوس ها به کولر را 20 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: همه اتوبوس هاي کاشان تا پايان دوره کنوني مديريت شهري به تجهيزات سرمايشي (کولر) مجهز خواهند شد.
ابريشمي راد ادامه داد: عمر مفيد اتوبوس 10 سال و اين ميزان براي شهرداري کاشان نيز مانند شهرهاي اصفهان و تهران 11 سال است.
وي بيان کرد: خارج کردن اتوبوس ها از چرخه فعاليت نيازمند اضافه شدن سالانه 9 دستگاه اتوبوس به جمع ناوگان اتوبوسراني شهرداري کاشان از محل منابع شهري مي باشد.
شهردار کاشان نوسازي ناوگان اتوبوسراني را در گرو کمک دولت عنوان کرد و گفت: هيچ کمکي از سال 1393 تا کنون به شهرداري نشده بود اما پيگيري هاي صورت گرفته از معاون امور عمراني وزير کشور، قول مساعد در اين زمينه داده شده است.
او افزود: شهرداري جايگزيني اتوبوس را بر اساس برنامه هاي ملي در دستور کار خود دارد اما ناوگان اتوبوسراني کاشان به بخش خصوصي نيز قابل واگذاري مي باشد.
ابريشمي راد ادامه داد: با توجه به تجربه موفق بخش خصوصي در برخي شهرها، واگذاري اتوبوسراني به بخش خصوصي موجب ارتقاي سطح خدمات مي شود و با يارانه اختصاصي از شهرداري به بخش خصوصي مي توان ناوگان کارامدتري براي خدمت رساني تمهيد کرد.
وي در مورد ميزان آلايندگي اتوبوس هاي درون شهري کاشان نيز توضيح داد: بيشتر اتوبوس ها دودزا نيستند و از موتور استاندارد (يورو 2) برخوردارند در حالي که گازوئيل مورد استفاده نيز بايد يورو 4 باشد.
شهردار کاشان عنوان کرد: دودزا بودن اتوبوس هاي شهري ارتباطي با نقص فني خودروها ندارد و با کيفيت سوخت (گازوئيل) در ارتباط است اما بخشي از آن نيز به نحوه روشن شدن خودرو مربوط مي شود که مي توان آن را کاهش داد.
او همچنين گفت: استفاده از گاز طبيعي (CNG) براي اتوبوس ها فاقد کارامدي است و سوخت بايد از گاز طبيعي مايع شده (LNG) باشد.
به گفته ابريشمي راد، روزانه 35 هزار نفر به طور ميانگين از خدمات سازمان اتوبوسراني شهرداري کاشان استفاده مي کنند.
کاشان در فاصله 200 کيلومتري شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون درباره قرارداد شهرداری تهران با چین در حوزه واردات واگن و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی تهران توضیحاتی داد که مهمترین بخش های آن را در زیر می ‌خوانید:

* او درباره اینکه چرا شهرداری تهران با چین قراداد بست: ۶۶ درصد رفت و آمد تهران با حمل و نقل شخصی است و ما در زیر ساخت دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم. ما در داخل هر ظرفیتی بود دنبال کردیم و ۳ هزار اتوبوس داخلی قرارداد بستیم از ۱۱ هزار دستگاهی که تهران نیاز داشتیم. ما ۱۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۶۰ دستگاه آن کار می کرد الان ۲۱۰۰ اتوبوس فعال داریم که در چند روز آینده به ۲۴۰۰ دستگاه می رسد.

* ۷۲ هزار تاکسی در تهران داشتیم که فرسوده بود یا ۶ هزار ون داشتیم که برای ۱۵ سال پیش بود. در مترو نیز یک عقب افتادگی جدی داریم لذا موضوع توسعه زیرساختهای شهر از جمله مترو بود.

ادامه دارد....

کد خبر 848550 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران ایران و چین شهردار

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی