Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سیلاب اخیر باعث کاهش سه هزار تن دانه روغنی مزارع کلزای استان ایلام شد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حشمت زرین جوب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلاب‌های اخیر باعث کاهش سه هزار تن دانه روغنی مزارع کلزای استان ایلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت باران‌های سیلابی، تگرگ و طوفان 20 درصد محصول کلزاکاران استان معادل سه هزار تن را نابود کرد ولی با این‌ وجود تاکنون میزان برداشت این دانه روغنی 2 برابر سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فصل برداشت کلزا گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال 13 هزار و 65 تن کلزا از مزارع استان ایلام کلزا برداشت‌ شده است و پیش‌بینی می‌شود در استان ایلام 13 هزار و 500 تن دانه روغنی از کلزا برداشت و خریداری شود.

زرین جوب در یک مقایسه آماری نسبت به سال قبل گفت: تولید 13 هزار تنی بیانگر افزایش بیش از 2 برابری محصول کلزا نسبت به سال گذشته است.

وی گفت: در حالی که امسال پیش‌بینی برداشت 12 هزار تن از این دانه روغنی شده بود ولی آمارها حکایت از رشد قابل توجه برداشت کلزا در استان ایلام را دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام به کیفیت کلزای ایلام و همچنین خرید تضمینی محصول و استفاده خسارت دیدگان سیل‌های اخیر در برداشت کلزا گفت: کلزای ایلامی از مرغوبیت خوبی برخوردار است و خرید تضمینی این محصول هر کیلوگرم به قیمت 27 هزار و 830 ریال خریداری می‌شود و بعد از تعیین نرخ نهایی ما به التفاوت این محصول به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی به خسارت دیدگان نیز گفت: کشاورزان دارای بیمه برای تشکیل پرونده به منظور دریافت خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

R7718/P1357/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.

وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
  • خریداری ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام