Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:24:22 GMT

رشد سزارین در کشور متوقف شد/گرایش مادران به زایمان طبیعی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۶۱۷۵

رشد سزارین در کشور متوقف شد/گرایش مادران به زایمان طبیعی

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی، گفت: آمارها نشان می دهند جمعیت اولین زایمان ها که سزارین می کنند، رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شهلا خسروی، افزود: سزارین مانند هر عمل جراحی دیگر پیامدهایی از جمله خونریزی، بیهوشی بعد از عمل، پیامدهای منفی برای زایمان های بعدی و دیگر پیامدها را دارد. از سوی دیگر مادرانی که سزارین می شوند، فرصت طلایی ارتباط با نوزاد خود را به دلیل اثرات بیهوشی بعد از عمل از دست می دهد و همین امر آثار منفی روی شیردهی نوزاد و نیز رشد و تکامل وی در مراحل بعدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه سلامت مادران و نوزادان، اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح، از سال ۹۳ به بعد، شیب تند سزارین در کشور کنترل شد؛ به طوری که آمار سزارین در ۴ سال گذشته کاهش یافته است. آمارها نشان می دهند که جمعیت نخست زاهایی که سزارین می کنند، رو به کاهش است؛ این درحالی است که اگر جلوی رشد چشمگیر زایمان سزارین در کشور گرفته نمی شد، روند سزارین افزایش می یافت؛ اما با اقدامات ۴ سال گذشته این روند شکسته شد.

خسروی، با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه مامایی، تصریح کرد: بخشی از این اقدامات شامل ایجاد زیرساخت هایی مانند تجهیز بیمارستان ها و ایجاد فضایی خوشایند برای زایمان طبیعی، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی و توانمند کردن افراد ارائه دهنده خدمت بود.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینکه آماده و توانمند کردن مادران برای زایمان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: کلاس های آمادگی برای زایمان از هفته بیستم بارداری در مراکز بهداشت و درمانی و نیز در بیمارستان های دولتی ارائه می شود.

وی، ابراز امیدواری کرد با کمک رسانه، شاهد استقبال بیشتر مادران از کلاس های آمادگی زایمان فیزیولوژیک باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان