Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@20:37:06 GMT

شورا نماد همدلی و هم اندیشی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۶۴۶۵

 به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، مهندس نعمت زاده؛ نهم اردیبهشت را نماد مردم سالاری و حاکمیت دموکراسی در کشور دانست و گفت: فلسفه تشکیل شورا ریشه در دین اسلام دارد و در تایید و حتی توصیه  تشکیل حلقه های مشورتی، آیات و احادیث متعددی در کتب دینی واز سوی ائمه مطرح شده است.
تشکیل شوراها مصداق عینی ، تاثیرگذاری و نقش آفرینی مردم در تغییر سرنوشت خودشان است و حلقه های ارتباطی شورا در بخش های مختلف زندگی اجتماعی از شورای محله تا روستا، شهر و استان این فرصت را در اختیار اهالی هریک از مناطق قرار می دهد تا بر اساس فرصت ها و تهدیدهای موجود بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورا نهادی مقدسی است که جایگاه آن را باید ارج نهاد و وظیفه خود می دانم این روز بزرگ را به جامعه بزرگ شوراهای کشور به ویژه اعضای فعال، جوان، خوش فکر و توانمند شورای اسلامی شهر کهریزک که خالصانه در مسیر بالندگی شهر گام برمی دارند و یار و یاور مدیریت شهرداری هستند، تبریک بگویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم