Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مجسمه اهدایی «تونی کرگ» هنرمند آلمانی - انگلیسی موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «ریشه ها و سنگ ها» در باغ مجسمه این موزه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در آیین رونمایی از این مجسمه اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای موزه است که اثری از هنرمندی بزرگ رونمایی می شود، موزه سال گذشته ارتباط خوبی با هنرمندان خارجی داشت و تعاملات خوبی نیز شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید ملانوروزی یادآور شد: سه سال قبل، از کارگاه تونی کرگ در دوسلدورف بازدید کردم و به علت مشکلات بودجه ای، فکر نمی کردم بتوانیم نمایشگاهی از آثار وی را در تهران و اصفهان برگزار کنیم ولی با کمک تونی و «افشین درم بخش» این امر به تحقق پیوست.
وی گفت: تقویت دیپلماسی فرهنگی هنری در شرایط موجود خاورمیانه با هنرمندان مطرح جهانی، علاوه بر کمک به فهم بیشتر فرهنگ و هنر ما، چهره بهتری از فضای کشورمان ارائه می دهد.
مدیر کل هنرهای تجسمی ابراز امیدواری کرد که با دیپلماسی فرهنگی و هنری بتوانیم چهره خوبی از فرهنگ و هنر کشورمان را به جهانیان نشان دهیم.
در ادامه مراسم، کرگ، هنرمند مجسمه ساز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در ایران برای من خیلی لذت بخش بود، از کار کردن در موزه هنرهای معاصر لذت بردم و شور و اشتیاق جوانان و نوجوانان برایم جالب بود.
وی گفت: قبلا به عنوان استاد آکادمیک، دانشجویان ایرانی بسیاری داشتم اما این نمایشگاه من را خیلی تحت تاثیر قرار داد چون یک گفتمان فرهنگی وسیعی ایجاد شد که برایم بسیار هیجان انگیز بود.
این هنرمند مجسمه ساز با بیان اینکه هنرمند ذاتا درونگرا است، اظهار کرد: نمایشگاه فرصتی برای هنرمند ایجاد می کند تا آثارش را به نمایش بگذارد و دست دوستی برای تفاهم و تبادل نظر دراز کند.
وی افزود: به عنوان یک هنرمند که دیپلمات فرهنگی نیستم، اما می دانم با توجه به تبادلی که صورت گرفته است، زبان مشترکی داریم که آن صلح و تفاهم است و این فرصت را یافتم تا این اثر را به عنوان یادمانی از کشورم در ایران برای دوستی و تفاهم اهدا کنم.
در ادامه مراسم، علی فرامرزی هنرمند نقاش با اشاره به دیپلماسی فرهنگی اظهار داشت: در دنیای متکثر امروز که هر روز بر ابعاد ارتباطات افزوده می شود و رو به گسترش است، گفتگوی بین ملت ها و دولت ها از ضروریاتی است که بسیاری از امور را راحت و کوتاه می کند.
وی ادامه داد: امروز در اشکال مختلف دیپلماسی، دیپلماسی فرهنگی جزء مهمترین ملزومات ارتباطی محسوب می شود و پایه هر ارتباطی را گفتگوی فرهنگی شکل می دهد.
فرامرزی افزود: دیپلماسی فرهنگی به عنوان عصاره فرهنگ مبتنی بر صلح و گفتگو است و نمایشگاه تونی کرگ یکی از بهترین و موفق ترین نمایشگاه های موزه در سال 96 بود که یک دیپلماسی فرهنگی ایجاد کرد.
در ادامه مجسمه اهدایی تونی کرگ «ریشه ها و سنگ ها» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد.
سال گذشته تونی کرگ هنرمند آلمانی - انگلیسی در موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه «ریشه ها و سنگ ها» که شامل 60 اثر مجسمه و 140 اثر طراحی روی کاغذ بود را به نمایش گذاشت.
وی از آن زمان، ساخت اثری با عنوان «ریشه ها و سنگ ها» را شروع و مجسمه نهایی آن را به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرد؛ این مجسمه از جنس سنگ مرمر در ابعاد 158 در 320 سانتیمتر خلق شده است.
«آنتونی داگلاس کرگ» متولد ۹ آوریل ۱۹۴۹ در لیورپول انگلستان است و با نام «تونی کرگ» شناخته می‌شود.
او یکی از هنرمندان مطرح مجسمه سازی در سطح جهان و به ویژه اروپاست. این هنرمند انگلیسی- آلمانی اکنون مقیم کشور آلمان است و در بازه‌ای از زمان در آکادمی هنر دوسلدورف و دانشگاه هنر برلین هم تدریس کرده است.
کرگ پیش از رو آوردن به هنر، کار در آزمایشگاه بیوشیمی و موسسه پژوهشی تولید کائوچو را تجربه کرد و همین تجربیات، پس از روی‌آوردن به هنر نقش مهمی در شناخت او از مواد و درک ساختارهای طبیعی و مواد مصنوعی داشت.
او در آثار خود قصد ساخت فرم‌های از پیش تعیین شده یا بازسازی طبیعت را ندارد، بلکه می‌خواهد با فرم‌هایی غریبه یا آشنا احساسات مخاطب را تحریک کند.
فراهنگ**9338**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر تجسمي توني كرگ مجسمه سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به‌عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز_دوشنبه دوازدهم فروردین_ ایران را برای شرکت در مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کرد؛ اسماعیلی پیش از ترک تهران درباره اهداف این سفر اظهار کرد: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفت‌وگو های امسال است، استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین‌المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم، افزود: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه‌ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشورهای شرکت کننده بازگو کنیم و امید است سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه نکته بعدی گفت‌وگوهایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشورهای مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به‌عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشورهای دوست، همسایه، جهان اسلام و کشورهایی که در موضوعات مهم بین‌المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفت‌وگوهای مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دوستانم برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

به گزارش ایمنا، ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد؛ پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین‌المللی مشارکت داشتند.

کد خبر 749685

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد