Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری فردی به نام «عباس عدالت» به عنوان جاسوس و ارتباط او با پرونده محیط‌زیستی گفت : اتهام ایشان امنیتی است و بازداشت است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه و سخنگوی دستگاه قضا در صد و بیست‌و ششمین جلسه مشترک با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر گفت: ان‌شاااله همه کارگران و زحمت‌کشان ما در همه ایام به ویژه شعبان موفق و پیروز باشند و در جهت استقلال کشور و عزت و سلامت خودشان و نظام تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز معلم را پیشاپیش تبریک گفت و افزود : امیدوارم این عزیزان که کارشان کار انبیاست توفیق بیش از پیش برای تعلیم فرزندان این مرز و بوم داشته باشند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری فردی به نام «عباس عدالت» به عنوان جاسوس و ارتباط او با پرونده محیط‌زیستی گفت : اتهام ایشان امنیتی است و بازداشت است. من تایید می‌کنم چون در برخی رسانه‌ها نسبت به اصل بازداشت تردید داشتند. از بیان جزئیات به دلیل محدودیت قانونی معذور هستیم باید ببینیم اتهام ایشان ثابت می‌شود یا نه و اینکه با چه افراد و گروه‌هایی در ارتباط بوده است.

وی در خصوص حمایت قوه قضائیه از کالای ایرانی و اقدامات این قوه گفت: دستورالعملی در نیمه دوم سال گذشته از طرف ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص اقتصاد مقاومتی داده شده که بخشی از مسائل در آنجا در برخورد با قاچاق و حمایت از فعالان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی مطرح شده بود چون این برای قبل از امسال بوده به مصرف کالای داخلی و حمایت از تولید داخلی پرداخته به ویژه جایی که گفته با قاچاق باید مبارزه شود و در رابطه با تخلفات بانکی و هر نوع مسائل مرتبط با تولید در آن موجود است.

 سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: این داستان با توجه به شعار امسال توسط رهبری در مورد حمایت از کالای داخلی استمرار دارد و امسال هم تکمیل می‌شود. در مبارزه با قاچاق و حمایت از فعالان اقتصادی که فعالیت سالمی دارند و مبارزه با تخلفات بانکی و کسانی که با دور زدن قانون به واردات بی‌رویه کالا از خارج با زد و بندها اقدام می‌کنند در برنامه و دستور کار و اولویت سال ۹۷ است.

وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به پرونده تعاونی مسکن مخابرات که بیش از ۷ هزار عضو دارد و حدود ۱۱ سال است بلاتکلیف هستند در چه مرحله ای است، گفت:  بلاتکلیف تعریف دارد، من بارها گفته‌ام درباره کسانی که کلاه سرشان می‌رود ، گاهی متهم  پرونده دستگیر و بازداشت می‌شود ولی اموال شناسایی نمی‌شود که وجهی پرداخت کند، این پرونده‌ها بلاتکلیف نیست، پرونده‌هایی بلاتکلیف هستند که رسیدگی نشود، اموال شناسایی می‌شود اما به اندازه‌ای نیست که پول مردم باز پرداخت شود. قوه قضائیه ردیفی ندارد که از اموال خودش پرداخت شود بنابراین رسیدگی طول می‌کشد.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که موضع قوه قضائیه درمورد برخوردهای گشت ارشاد چیست؟گفت: نیروی انتظامی شبانه روز تلاش می‌کند امنیت مردم را تامین کند. امروز در بخشی با مسئول مبارزه با مواد مخدر صحبت می‌کردم از تعداد شهدای خودشان در آن بخش خبر می‌داد و گفت ۴۰۰۰ شهید داده‌ایم واقعا باید تقدیر کرد، از همه خدمات نیروی نیرو انتظامی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طبق قانون تمرد از دستور نیروی انتظامی و پلیس جرم است، کسی که تمرد کند قابل تعقیب و مجازات است. حال عده‌ای تمرد می‌کنند اشاعه هم می‌دهند ، کما این که سازماندهی شده کاری می‌کنند. از اقدام این یک فیلمی تهیه می‌کنند و منتشر می‌کنند ، سازمان یافته بدتر است، طبیعی است پلیس هم باید مطابق قانون رفتار کند . اگر پلیس هم خطایی کرده مطابق قانون باید بررسی کنند. از این اتفاق خرسند نیستم.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند

عباس آرگون گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز گفت: زمانی که کشور با تنش سیاسی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و احتمال درگیری با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید؛ به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

دیگر خبرها

  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟