Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:46:52 GMT

اسکان زائران اربعین ۹۷ در صحن حضرت زهرا (س)

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۶۸۰۹

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، در مراسم تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین حدود ۴ سال است که با تدبیر رهبری به وزارت کشور سپرده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراسم اربعین 96، حدود ۳ میلیون ایرانی در کنار سایر زائران از سراسر دنیا حضور داشتند و خدمات مورد نیاز را چه داخل کشور و در مرز‌ها و چه در داخل کشور عراق دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین باید موضوعاتی چون آب شرب مورد نیاز زائران اربعین، اسکان زائران، امنیت، تغذیه، تقسیم بندی جغرافیایی زائران و مواردی از این دست را بررسی و برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران در موارد فوق برنامه ریزی کند.

پلارک در ادامه یادآور شد: اسکان زائران در مراسم اربعین 97 در صحن حضرت زهرا(س) انجام خواهد شد و همچنین جمعیت قابل توجهی از زائران در بیوت عراقی‌ها اسکان خواهند یافت و همچنین در مراسم اربعین سال‌های آینده از ظرفیت شهرهای سامرا و کاظمین نیز برای اسکان زائران بهره‌مند خواهیم شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت کشور عراق زائران اربعین حسن پلارک صحن حضرت زهرا س اربعین 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود

سردار مسعود قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به لغو برنامه مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین عملیات بازی‌دراز در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی و بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برگزاری این مراسم به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول شد.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این حماسه غرورآفرین و نیز افتتاحیه راهیان نور با حضور کاروان‌هایی از سراسر کشور در ارتفاعات بازی‌دراز، افزود: ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و همچنین یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار می‌شود.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با روز پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز انجام خواهد شد.

قنبری با تاکید بر آمادگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم و میزبانی از زائران شهدای این عملیات، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان از ۲۵ استان در این برنامه شرکت کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داشتند.

قنبری از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان کرمانشاه تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: از ورودی این استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌هایی به صورت خودجوش برپا می‌شود.

کد خبر 6096508

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین