Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@12:15:18 GMT

پارسال 415 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۶۸۵۰

پارسال 415 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

نادر میرشکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصالح ساختمانی، گازو خرما عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان به خارج از کشور در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: 56 درصد صادرات این مدت سیستان و بلوچستان با 232 میلیون دلار به کشور پاکستان و 43 درصد با 178 میلیون دلار به کشور افغانستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 52 درصد کالاهای صادراتی این استان از طریق بازارچه های مرزی و بقیه از طریق گمرکات بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
این استان با دارا بودن قابلیت های فراوان فرصتی گرانبها برای سرمایه گذاری افغانها و شاهراه امن و مناسب و ارزان اقتصادی برای دسترسی کشور دوست و همسایه افغانستان به آبهای اقیانوسی و بازارهای بزرگ کشورهای حوزه اقیانوس هند بحساب می آید.
7316 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اقیانوس هند پاکستان دلار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی مسکن ملی پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری از پرداخت بیش از 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان 34 هزار و 848 نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد  24 هزار و 248 واحد منعقد شده است. تاکنون برای ساخت 45 هزار و 719 واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از اشتغال 64 هزار و 558 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

اکبری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال 1403 قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد