Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:13:25 GMT

جمع آوری موجودات دریایی با یک ربات کوچک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۷۱۰۰

جمع آوری موجودات دریایی با یک ربات کوچک

ژاپنی ها ربات دریایی مستقلی را طراحی و ساخته اند که می تواند نمونه هایی از سطح دریا جمع آوری کند.

ایران آنلاین /به گزارش ژاپن نیوز، این ربات جعبه‌ای که  una-Sand 2نام دارد ،  کار گروه محققان رباتیک دانشگاه توکیو و موسسه فناوری کیوشو است. این ربات  1.4متر طول و 380 کیلوگرم وزن دارد و  قادر است  تا 2000 متر غواصی کرده و  به طور خودکار موجودات دریایی مانند صدف‌ها را بر اساس رنگ‌ها و نشانه‌های خود ‌شناخته و  تصاویر کمتری به کشتی مادر ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی وقتی محقق در کشتی مادر دستورالعملی برای جمع‌آوری نمونه‌ها صادر کند، ربات به طور خودکار به محل مورد نظر رفته و نمونه را شناسایی و از طریق یک دستگاه لوله‌ای هفت سانتیمتری جمع‌آوری می‌کند. اما گرفتن موجودات دریایی با حرکت سریع مانند ماهی‌ها برای ربات دشوار است.

گفتنی است برای تصویربرداری از عمق اقیانوس‌ها معمولا به زیردریایی‌های مجهز که با کشتی‌های بزرگ مادر حمل می‌شوند، نیاز است و در حال حاضر امکان تصویربرداری از طریق  فناوری ارتباطات بی‌سیم نیست. اما ربات جدید به اندازه کافی کوچک و به راحتی با کشتی‌های کوچک قابل حمل است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد

دریافت 15 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در ویدئو مذکور پیشرفت عملکرد ربات که با شبکه عصبی آموزش دیده تا تصاویر ۲ بعدی دوربین ها و حسگرهای داده را بررسی کند، قابل مشاهده است. این امر به ربات اجازه می دهد به طور مستقیم حرکات متکی بر مفصل را انجام دهد.

این ویدئو فقط یک نمایش نیست و مقامات تسلا اعلام کرده اند هم اکنون چند ربات اپتیموس در کارخانه های این شرکت فعال هستند و به طور روزانه آزمایش می شوند و بهبود می یابند. آنها می توانند به راحتی در محیط های اداری برای مدتی طولانی و بدون هیچ حادثه ای جهت یابی کنند. هرچند هنوز سرعت فعالیت ربات ها کند است.

کد خبر 6098360 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!