Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: میزان خسارات وارده به باغات استان در سرمازدگی اخیر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که باغات دارای بیمه، خسارات را دریافت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شوراها با مسئولیتی که برای خدمات رسانی به مردم قبول کردند، نقش خطیری در مدیریت شهری ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: قانونمداری، انتخاب شهرداران و دهیاران قانونمدار از وظایف اعضای شوراها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: از مجموع روستاهای استان ۶۵۳روستا دارای شورا و ۱۷۳ روستا فاقد شورا است که اعتبارات لازم به تمام این روستا اختصاص یافته است. 

فرخزاد ذعان کرد: موضوعات فرهنگی نسبت به عمرانی اولی تر است، در حالیکه توجه اعضای شوراها به موضوعات عمرانی است؛ بنابراین با توجه به اهمیت موضوع از اعضای شوراها تقاضا داریم موضوعات فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

وی عنوان کرد: همچنین باید توجه بیشتر به بحث آموزش داشته و از تجربیات بخش‌های مختلف داخلی و خارجی در این حوزه بهره مند شوند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: به موضوعات محیط زیست، فرهنگ مصرف، فرهنگ ترافیک و سبک زندگی مردم باید بیشتر توجه شود؛ زیرا معتقدیم اگر قرار است کاری انجام شود نخبگان و تشکل‌های مردمی اثرگذار هستند.

کل اعتبارات شهرداری‌های استان هم ۸۴۰ میلیارد تومان است
فرخزاد گفت: یکی از چالش‌های جدی کاهش منابع آبی است که اگر با روند فعلی پیش برویم با خشکسالی و بیابانی شدن دشت قزین روبرو می‌شویم. 

وی بیان کرد: دولت کارهای جدی در حوزه تعال بخشی منابع آبی انجام داده است، به گونه ای که سال گذشته حدود ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان قزوین اجرا شد که اتفاق خوبی است. 

این مسئول بیان کرد: افزایش حدود ۳۵ درصدی اعتبارات از محل ارزش افزوده برای روستاها را دشاهد بودیم و ۱۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در قالب۷۵۱پروژه در روستاها اجرا شده است.

وی افزود: کل اعتبارات شهرداری‌های استان هم ۸۴۰ میلیارد تومان است که تقاضا داریم به نحوه هزینه کرد آن بیشتر توجه شود.

فرخزاد گفت: در حوزه گردشگری کار جدی انجام نداده ایم؛ اما با این حال ۲۲ درصد افزایش اقامت در اقامتگاه‌های استان را داشتیم که نشان می‌دهد جای کار بیشتری در این حوزه در استان وجود دارد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: سرمازدگی نشان داد که باید از تک محصولی خارج شویم و برای تحقق این مهم توسعه حوزه گردشگری راهکار مطلوبی است. 

وی عنوان کرد: میزان خسارات وارده به باغات استان در سرمازدگی اخیر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که باغات دارای بیمه، خسارات را دریافت می‌کنند. 

این مسئول تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است و همچنین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دفتر روستایی به اشتغال روستایی اختصاص دادیم که سعی شد این اعتبارات به سمت توسعه گردشکری سوق یابد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: سعی داریم طرح هادی ۳۳۰ روستا را در سال جاری بازنگری کنیم تا به نوعی پاسخگوی نیازهای روستاییان در این زمینه باشیم. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر

دریافت 15 MB

کد خبر 6091480

دیگر خبرها

  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان