Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مدیریت شهری همدان با استفاده از خرد جمعی موفق‌تر عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ صحن شورای شهر همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان، اعضای سابق دوره های اول تا پنجم شورای شهر و مدیران شهرداری همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تبریک روز شوراها و با توجه به سوره شورا در قرآن کریم، از اهمیت شوراها گفت و افزود: اگر شورا نباشد، شهردار یک نفر است و از آنجا که علم، قدرت و درک یک نفر هم محدود است و همه نیازمندی های شهر را برآورده نمی‌کند باید خرد جمعی برای مدیریت شهری مدنظر باشد.

آیت‌الله غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی اضافه کرد: اگر افراد متخصص، متعهد، خوش‌فهم و با تجربه در مدیریت شهری کنار هم قرار بیرند، راندمان کار چندین برابر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشورت، شرکت در عقل مردم است که عایدات آن بیشتر از شریک شدن در مال مردم است، بیان کرد: افراد در مقام مشورت باید خالصانه، تمامی مباحث خود را در اختیار دیگران بگذارند و دِین خود را ادا کنند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه اگر مسئولان منیت خود را از بین ببرند، نگرانی وجود نخواهد داشت؛ توصیه کرد: خودمان را فراموش کنیم و صلاح امت را در نظر بگیریم که در این صورت، اجرمان را از پروردگار دریافت می‌کنیم.

عضو سابق شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه این جلسه می تواند به عنوان یک حرکت بدیع و الگویی برای دیگر شوراهای سطح استان باشد تا بتوان از تجریبات افرادی که در شکل گیری این ساختارها نقش داشته اند استفاده کرد، گفت: بهره گیری از نظرات و پیشنهادات اعضای دوره های گذشته شوراها می تواند راهکارهایی برای مسایل باشد.

سید محمدکاظم حجازی به بررسی طرح گسترش محدوده شهر همدان اشاره کرد و افزود: باید این طرح با حساسیت و دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که ما نگران این هستیم که ناخواسته همدان از هویت فرهنگی و واقعی خود خارج شود.

شهردار همدان هم با تبریک روز شوراها گفت: مدیریت شهری معتقد به موضوع مردم سالاری است.

عباس صوفی با بیان اینکه ماحصل زحمات ۵ دوره شورای اسلامی شهر امروز در همدان دیده می شود، افزود: با مساعدت و حمایت شورای پنجم شاهد شکوفایی شهر خواهیم بود.

صوفی اضافه کرد: اگر شهر همدان در موضع جهانی مطرح شده و برگزاری دو اجلاس آسیایی و جهانی در همدان مطرح می شود به دلیل این است که پله پله به اینجا رسیده است.

نماینده دوره سوم شورای شهر همدان هم با ابراز خرسندی از اقدام شورای پنجم برای تجلیل از نمایندگان سابق شورای این شهر، گفت: ابتکار زیبایی را از سوی شورای پنجم مبنی بر تجلیل از افراد دلسوزی که با تمام وجود و امکانات حداقلی آن دوره ها، برای مردم شهر خدمت کردند شاهد بودیم که امید است این سنت پسندیده، ادامه پیدا کند.

فاطمه دباغیان در ادامه با اشاره به تبلیغات «همدان ۲۰۱۸» در تهران، عنوان کرد: این اقدام، نگاه همه کشور را به همدان معطوف کرده و شاهد سنگینی رسالت این دوره از شورای شهر نسبت به دوره های قبل هستیم.

دباغیان گفت: تمام تلاش شورای شهر بر این بوده و هست تا جایگاه واقعی شوراها در بین مدیران استان ثابت شود و از طرفی به نظر می‌رسد جایگاه شوراها باید هم‌تراز مدیریت ارشد استان، به عنوان مرجع سیاست‌گذاری کلان شهر ثابت شود، زیرا این نهاد مردمی هم در کنار آنها خدمت می‌کند.

وی با تأکید بر حمایت از شوراها آن‌هم با تمام توان، اظهار کرد: در این صورت این مجموعه نیز همدان را به جایگاهی باید برساند که شایسته آن و مردمان آن است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد