Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@11:31:56 GMT

کارواش های سیار به رنگ خودرو آسیب می رسانند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۷۳۹۶

کارواش های سیار به رنگ خودرو آسیب می رسانند

الماس جشن نیلوفر، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد سودجو به عنوان کارواش سیار و با ادعای استفاده از مواد نانو بخار برای شست و شوی خودرو در این زمینه اقدام به تبلیغات و پخش تراکت در شیراز کرده اند که این عمل آنها غیر قانونی است.
وی اضافه کرد: آنها در تبلیغات خود برای جذب مشتری عنوان کرده اند که با استفاده از این روش از مصرف آب و آلودگی محیط جلوگیری می شود در صورتی که این ادعایی غیر واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جشن نیلوفر ادامه داد: کارواش های سیار بر اساس بررسی های به عمل آمده از مواد نانو استفاده نمی کنند بلکه از ترکیبی از مواد شوینده مانند ریکا و سفید کننده ها استفاده می کنند و این شیوه شست و شو به رنگ خود رو آسیب می رساند.
وی تاکید کرد: با این روش مواقعی که ریز گردها بر بدنه خود رو چسبیده باشند و بخواهیم آنها را با مواد نانو غیر استاندارد تمیز کنیم، پارچه تنظیفی که استفاده می شود مانند ابزاری سخت و خشن بر روی خودرو عمل می کند که افزون بر ایجاد خط و خش، به رنگ خودورو نیز آسیب جدی می رساند.
رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچر گیر شیراز ادامه داد: هم اینک تعداد زیادی از مردم که خودروی آنها از این روش آسیب دیده است به اتحادیه شکایت کرده اند و ما نیز از طریق مراجع قضایی پیگیر شکایت آنها هستیم.
جشن نیلو فر با بیان اینکه در کشور های پیشرفته از روش نانو برای شست و شوی خود رو استفاده می کنند، بیان داشت: اقلیم این کشورها فاقد ریزگرد هستند و مواد تمیزکننده نانو با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی تولید می شود اما واردات این مواد به ایران هزینه زیادی دارد که برای کارواش های سیار مقرون به صرفه نیست.
وی گفت: استفاده از کارواش های سنتی بهترین روش برای شست و شوی خوردوهاست و با توجه به کمبود آب، کارواش های سنتی دارای پروانه کسب در شیراز از آبهای سطحی استفاده می کنند و با تانکر، آب ها را در مخزن ذخیره کرده و پس از تصفیه و زدوده شدن املاح آن، با کف مخصوص، خودرو را شست و شو می دهند که با این روش هم در مصرف آب صرفه جویی می شود و هم به خودرو آسیب نمی رسد.
7368 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استاندارد تبلیغات خودرو صرفه جویی واردات موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از کشف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مواد غذایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در تشریح این خبر به ایسنا گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی مواد غذایی قاچاق که فاقد هرگونه فاکتور خرید و مجوز حمل بود کشف کردند.

سرهنگ مشهدی با اشاره به معرفی یک متهم به اداره تعزیرات حکومتی، افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل خوب فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: قاچاق کالا ضربات سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و پلیس با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • ۳۰۵ کیلوگرم مواد افیونی در زابل و زاهدان کشف شد
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در کاشمر
  • حفظ شاهکارهای هنری به لطف علم و فناوری
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران