Web Analytics Made Easy - Statcounter

متوسط بارش‌ها در کشور 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزیر نیرو در جمع مدیران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش  بارش‌های بهاری در مقایسه با پارسال گفت: در این مدت میزان توزیع بارندگی‌ها در نواحی مختلف کشور یکسان نبوده است.
 
ستار محمودی پیام این میزان کاهش بارش را صرفه جویی بیش‌تر در مصرف آب دانست و افزود: اگر از استفاده آب شرب برای مصارف دیگر پرهیز کنیم، می‌توانیم تابستان را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درست مصرف کردن آب تنها شامل مردم نمی‌شود و مسئولان نیز باید در مصرف وسواس و صرفه جویی داشته باشند، گفت: باید شبکه‌های انتقال آب را با سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی ترمیم کرد تا از هدر رفت آب در شبکه‌ها جلوگیری شود.
 
قائم مقام وزیر نیرو افزود: سالانه از مصرف هفت میلیارد مترمکعب آب در بخش شرب، چهار میلیارد و 300میلیون مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود که سه میلیارد آن وارد طبیعت و تنها یک میلیارد و 200میلیون مترمکعب آن جمع آوری و باز چرخانی می‌شود.

وی گفت: باز چرخانی این میزان آب پساب می‌تواند منبع آبی مناسبی برای مصرف صنایع باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان اصفهان بخش خصوصی سرمایه شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان