Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی ‌کرمان گفت: با قرنطینه‌ای که انجام شد هیچ کانون بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان نداشتیم. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ استانها کرمان نظرات

به گزارشخبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین رشیدی امروز در دیدار کارکنان اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌مناسبت روز جهانی دامپزشکی اظهار‌داشت: در جامعه تصور این است که دامپزشکی فقط درمان حیوانات را بر عهده دارد در حالی که تامین امنیت غذایی و بهداشت دام بر عهده دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیماریهای مشترکی بین حیوان و دام وجود دارد که وظیفه دامپزشکی پیشگیری از این بیماریها است گفت: مواد غذایی ما باید دارای بهداشت باشد که دامپزشکی این موضوع را پیگیری می‌کند و در بحث تولید دام و طیور دست‌آوردهای خوبی داشتیم و این سرمایه‌گذاری عظیم اقتصادی باید حفاظت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه اگر کوچکترین مشکلی در قالب بیماری در این صنعت ایجاد شود ضمن اینکه امنیت غذایی جامعه با مشکل روبه‌رو می‌شود سرمایه‌گذاری ایجاد شده نیز نابود می‌شود افزود: سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در کشور انجام شده و در حال حاضر انواع محصولات لبنی در داخل کشور تولید می‌شود در حالی که در ابتدای انقلاب پنیر مصرفی مردم از خارج از کشور تامین می‌شد.

وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت از واحدهای دامپروری و مایه‌کوبی علیه بیماری‌های واگیردار و واکسیناسیون دام همیشه مدنظر دامپزشکی است خاطر‌نشان کرد: حفاظت از سرمایه دامی کشور را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تامین خوراک سالم از ارکان حکومت است.

رشیدی با بیان اینکه در استان کرمان بخش قابل توجهی از اشتغال مرتبط با صنعت دام، طیور و آبزیان است و حتی در این حوزه صادراتی هم داریم گفت: با سرمایه‌گذاری انجام شده مجوز مرکز تشخیص بیماری‌های دامی گرفته و این آزمایشگاه احداث شد.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار و 700 عامل بیماری در این حوزه شناخته شده که حدود 50 درصد این عوامل از دام و حیوانات نشات می‌گیرد افزود: برای کنترل این بیماری‌ها که بعضی‌ها مثل بیماری حاری کشنده هم هستند باید اقدام سریع و جدی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که در استان کرمان با عنوان تب مالت شایع بود و ماه‌ها توان فرد بیماری را می‌گرفت و از طریق محصولات لبنی غیرپاستوریزه منتقل می‌شد را کاهش دادیم تصریح کرد: در حال حاضر مرغ عرضه شده در فروشگاه‌های استان کرمان مورد پایش آنتی بیوتیک‌های دارویی قرار گرفته و کاملا سالم است.

وی با اشاره به اینکه در همه کشتارگاه‌ها با هدایت نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ناظرین ذبح شرعی مستقر هستند گفت: اعتبارات ما و نیروی انسانی ما با توجه به حجم کاری و حساسیت کاری که وجود دارد بسیار کم است که امیدواریم تقویت شود.

رشیدی با بیان اینکه در استان کرمان با قرنطینه‌ای که انجام شد هیچ کانون بیماری آنفلوآنزای مرغی را نداشتیم افزود: این بیماری در کشور شایع است و در استان همجوار ما خسارت زیادی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم که هر چه آگاهی مردم در حوزه دامپزشکی بالاتر برود از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌شود که تقاضا داریم از تریبون‌های مختلف از جمله تریبون نماز جمعه به این موضوع توجه شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار‌داشت: انسان نیازهای متعددی دارد اما چهار نیاز در راس همه نیازها است، بعضی نیازها را می‌شود استفاده نکرد اما نیاز به لباس یک ضرورت است که نوع لباس باز نکته‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه نیاز بعدی بشر مسکن است و منشا مهندسی و معماری دنیا از نیاز به مسکن آدم ایجاد شده است گفت: بشر از نظر روحی به خیلی چیزها مثل معنویت و نشاط نیاز دارد و بحث تغذیه نیز یک نیاز جدی است و آدمی که عصاره و محور نظام هستی است نیازمند تغذیه سالم است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انسان بیش از 100 عنصر را در عالم شناسایی کرده که همه آنها در بشر وجود دارد افزود: کیفیت غذا برای انسان بسیار مهم است و سلامت غذایی یک موضوع اساسی در جامعه است که دامپزشکی یک حساسیت ویژه در جامعه دارد و امنیت غذایی جامعه در این حوزه تامین می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7860/P1377/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام