Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:59:15 GMT

ضرر ملاحظات مالی بنیاد شهید را والدین شهدا می دهند!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۸۹۶۴

ضرر ملاحظات مالی بنیاد شهید را والدین شهدا می دهند!

 هر چند گذر زمان و رسیدن سن والدین خانواده شهدا به دوران کهولت، جز رنج فراق فرزند آنها را اسیر انواع بیماری ها نیز کرده و این مسئله نیازمند توجه ویژه مسئولان است، اما بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از مادران و پدران خانواده های شهدا بخاطر برخی کم توجهی ها زیر فشار مالی هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام موثری برای حال و روز آنها نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، در دورانی قرار داریم که بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس گذشته است و والدین معزز شهدای دوران جنگ، اکنون در دوران کهولت قرار گرفته اند؛ دورانی که نیازمند مراقبت های ویژه و بعضاً هزینه های درمانی فراوان است و این مهم برای بسیاری از آنها کار چندان آسانی نیست.

بنیاد شهید و امور ایثارگران که اصلی ترین رسالت برعهده آن پیگیری مشکلات و مسائل خانواده های شهدا، جانبازان و رزمندگان است، بر اساس اطلاعاتی که «تابناک»، به آن دست یافته است به موضوع مهم رسیدگی به حال و روز والدین شهدا اهمیت نمی دهد و در این بین اقداماتی نیز انجام داده است که به نسبت گذشته شرایط را برای آنها سخت تر کرده است.

بردار یکی از شهدای استان اصفهان که بردارش در عملیات فاو به شهادت رسیده است، در رابطه با مشکلاتی که والدین خانواده شهدا با آن درگیر هستند، به «تابناک»، گفت: رسالت اصلی بنیاد شهید باید رسیدگی به والدین شهدایی باشد که اکنون در دوران پیری و کهولت هستند و هزینه درمان و نگاه داری از آنها افزایش یافته است؛ والدینی که پیش از این رنج دوری و فراق فرزند را به جان خریده اند و حالا روا نیست که رنج های بیشتری را تحمل کنند.

وی افزود: مسئله درمان و هزینه های مرتبط با آن یکی از بزرگ ترین مشکلات کنونی والدین شهدا است که بنیاد شهید با اقدام جدیدش در تغییر بیمه مکمل و درمانی آنها زمینه مشکلات فراوانی برای آنها شده است.

این بردار شهید افزود: سابق بر این بیمه تکمیلی ایران، عامل حمایتی از خانواده های شهدا بود که به لحاظ پوشش حداکثری و نمایندگی های فراوانی که در شهرهای کوچک داشت، شرایط مطلوبی را در سرویس دهی برای والدین شهدا ایجاد کرده بود، اما مدتی است که بنیاد شهید بنا به برخی ملاحظات از جمله مشکلات مالی و عدم امکان پرداخت معوقات بیمه ایران اقدام به تغییر بیمه طرف قرار داد کرده است.

وی در همین رابطه با اشاره به اینکه بیمه مکمل جدیدی که طرف قرارداد بنیاد شهید شده، بیمه دی است، افزود: این بیمه به دلیل اینکه نمایندگی های محدودی در سطح استان ها دارد و دسترسی به آنها بسیار دشوار است، شرایط بسیار سختی برای والدین شهدا رقم زده است.

این برادر شهید اضافه کرد: مادر من دچار بیماری کلیوی است و نیاز به دیالیز دارد. همچنین به داروهایی نیاز دارد که هزینه تأمین آن بسیار سنگین است. بیمه عامل کنونی نه تنها بسیاری از داروها را تحت پوشش خود ندارد، بلکه نمایندگی مجازی نیز در شهرستان ما و حتی شهرستان های اطراف ندارد و لذا دسترسی به آن سخت است.

او افزود: امتناع بنیاد شهید از انعقاد قرار داد با یک بیمه بزرگ و دارای نمایندگی های فراوان و لحاظ کردن ملاحظات مالی در حالی است که این مجموعه هزینه های فراوانی را در بخش های دیگر مثل تقبل هزینه تحصیل فرزندان شهدا در دانشگاه های آزاد بر عهده می گیرد. حال آنکه رسیدگی به پدران و مادران شهدا که اکنون نیازمند حمایت های بیشتری هستند، باید در اولویت قرار بگیرد.

«تابناک»، آمادگی دارد واکنش مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد این ادعا و مشکلاتی که برای والدین خانواده شهدا در مورد ماجرای بیمه مکمل پیش آمده است را منتشر کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت:  تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است، شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.
سرگرد پاسدار عبدالوهاب عبدی پور از همه نهادها، ادارات، سازمانها، خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه کارگری وکشاورزان، فرهنگیان، اصناف وبازاریان ومردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان باشت دعوت کرد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ با حضور گسترده خود در مصلی امام خمینی (ره) شهرباشت ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام با آرمان‌های این عزیزان، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید عهد و پیمان کنند.

دیگر خبرها

  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد