Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:43:36 GMT

معتمدی در قهرمانی وزده‌برداری جوانان آسیا نقره ای شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۹۱۷۳

معتمدی در قهرمانی وزده‌برداری جوانان آسیا نقره ای شد

معتمدی ملی پوشان رده سنی جوانان کشورمان با حدنصاب مجموع ۳۶۵ کیلوگرم به مدال نقره قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش ایسنا؛ هفتمین روز مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در اورگنج ازبکستان با برگزاری رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر برگزار شد. در گروه A این وزن امیررضا عسگری از تیم نوجوانان و رسول معتمدی سده از تیم جوانان به مصاف حریفان خود رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی عضو تیم ملی جوانان کشورمان نیز در حرکت یکضرب بسیار عالی کار کرد و هر سه وزنه درخواستی کادر فنی را با قدرت مهار کرد. وی با ثبت وزنه های ۱۵۰، ۱۵۶ و ۱۶۱ کیلوگرم پس از حریفان قطر و تایپه به مدال برنز دست یافت.

 وی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۱۹۲ کیلویی را بالای سر برد. در دومین انتخاب وزنه ۲۰۱ کیلویی را مهار نکرد تا برای سومین بار، با استقامت و قدرت فراوان وزنه ۲۰۴ کیلویی را در بالای سر خود نگه داشت تا در پایان با حدنصاب مجموع ۳۶۵ کیلوگرم، مدال های نقره حرکت دوضرب و مجموع را بگیرد.

رده بندی نهایی وزنه برداران دسته ۹۴ کیلوگرم رده سنی جوانان:
۱- فارس ابراهیم (قطر): حرکت یکضرب ۱۶۶ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۲۱ کیلوگرم و مجموع ۳۸۷ کیلوگرم (سه طلا)
۲- رسول معتمدی سده (ایران): حرکت یکضرب ۱۶۱ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۰۴ کیلوگرم و مجموع ۳۶۵ کیلوگرم (دو نقره دوضرب و مجموع و برنز یکضرب)
۳- چن(تایپه): حرکت یکضرب ۱۶۵ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۱۸۵ کیلوگرم و مجموع ۳۵۰کیلوگرم (۲ برنز دوضرب، مجموع و نقره یکضرب)

اما هفتمین روز مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در اورگنج ازبکستان با برگزاری رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر برگزار شد. در گروه A این وزن امیررضا عسگری دون از تیم نوجوانان و رسول معتمدی سده از تیم جوانان به مصاف حریفان خود رفتند.

عسگری دون ملی پوش نوجوانان کشورمان، ابتدا وزنه ۱۳۵ کیلویی را مهار کرد. در مرتبه دوم وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد ولی در سومین بار این وزنه را به نام خود ثبت کرد تا در حرکت یکضرب به مدال طلا برسد. وی در حرکت دوضرب دو وزنه ۱۶۵ و ۱۷۲ کیلویی را مهار کرد و برای به دست آوردن مدال طلا نتوانست وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کند و سرانجام با مجموع ۳۱۱ کیلوگرم و فقط با یک کیلوگرم اختلاف، نسبت به "مینگ" وزنه بردار تایپه، مدال طلای رده سنی نوجوانان را از دست داد.

همچنین "فضیل بیک" وزنه بردار نوجوان کشور میزبان که در حرکت یکضرب دسته ۹۴ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرده بود، در حرکت دوضرب سه بار پیاپی وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را انداخت تا از دور مسابقه این وزن خارج شود. بدین ترتیب پوریا اسکندرزاده وزنه بردار کشورمان که در گروه B در جایگاه نخست قرار گرفته بود، با ثبت وزنه های ۱۲۸ کیلوگرم در حرکت یکضرب، ۱۶۱ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع ۲۸۹ کیلوگرم به مدال برنز دوضرب و مجموع برسد.

رده بندی نهایی وزنه برداران دسته ۹۴ کیلوگرم رده سنی نوجوانان:
۱- مینگ(تایپه): حرکت یکضرب ۱۳۷ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۱۷۵ کیلوگرم و مجموع ۳۱۲ کیلوگرم (یک نقره یکضرب و ۲ طلای دوضرب و مجموع)
۲- امیررضا عسگری دون(ایران): حرکت یکضرب ۱۳۹ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۱۷۲ کیلوگرم و مجموع ۳۱۱ کیلوگرم (طلای یکضرب، ۲نقره دوضرب و مجموع)
۳- پوریا علی اسکندرزاده(ایران): حرکت یکضرب ۱۲۸ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۱۶۱ کیلوگرم و مجموع ۲۸۹ کیلوگرم (۲ برنز دوضرب، مجموع و مقام چهارم یکضرب)

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند

تیم دختران وزنه‌برداری کردستان در رقابت‌های قهرمانی کشور با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره با شایستگی عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی هیئت وزنه‌برداری استان، تیم جوانان وزنه‌برداری دختران کردستان در رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی شهرستان همدان برگزار شد، با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره با شایستگی عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کردند.

نمایندگان کردستان همچنین در بخش نوجوانان نیز موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

این دوره از مسابقات با شرکت ۱۲۶ ورزشکار در ترکیب ۲۸ استان کشور طی روزهای ۱۶ الی ۱۸ اردیبهشت به میزبانی همدان و در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

برای تیم وزنه‌برداری کردستان در بخش نوجوانان «حسنا امیری» با کسب دو مدال طلای دسته فوق سنگین، مقام نخست و عنوان قوی‌ترین دختر رده نوجوانان را کسب کرد و «آرتمیس امانی» نیز صاحب نشان برنز شد.

همچنین در بخش جوانان «مهنا عبدالهی» با کسب سه مدال طلا، مقام قهرمانی را کسب کرد، «کیژان مقصودی» یک مدال طلا و «آنیتا فیضی» نیز یک مدال نقره را برای تیم کردستان به دست آوردند.

تیم وزنه‌برداری استان کردستان با دو ورزشکار در بخش نوجوانان و شش وزنه‌بردار در بخش جوانان با مربیگری «مهسا عبدالملکی» و سرپرستی «شینا امانی» در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد.

کد خبر 751588

دیگر خبرها

  • درخشش دختران وزنه‌بردار خوزستانی در مسابقات کشوری (+عکس)
  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور