Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:14:15 GMT

75 نفر در ایران به مالاریا مبتلا هستند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۹۲۴۰

75 نفر در ایران به مالاریا مبتلا هستند

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان به بیماری مالاریا در طول سه دهه گذشته کاهش چشمگیری داشته و اکنون 75 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش ایرنا، احمد رییسی روز یکشنبه در حاشیه دیدار رییس برنامه جهانی مبارزه با بیماری مالاریا سازمان بهداشت جهانی با استاندار هرمزگان گفت: مبتلایان کنونی به بیماری مالاریا در کشور پراکنده اند که دسترسی به آن ها کمی دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: سال 67 تعداد مبتلایان به بیماری مالاریا در ایران 98 هزار نفر بود که شهرستان میناب به تنهایی 19 هزار و 500 مبتلا به این بیماری داشت.
رییس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: شورای عالی سلامت و امنیت غذای ایران مصوبه ای گذرانده که بر اساس آن بتوان تا افق 1404 به هدف حذف موارد بومی مالاریا دست یافت.
رییسی اظهار داشت: همه دستگاه ها برای رسیدن به این هدف باید فعالیت و با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری داشته باشند.
3219/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان مالاريا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد افزایش می‌یابند

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر که رشد تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تا سقف ۳۵ درصد در هیات وزیران تصویب شد، گفت: اگرچه این عدد با مصوبه ۴۶ درصدی شورای‌عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی در تامین هزینه‌های خود با دشواری مواجه خواهند بود ولی با توجه به محدودیت‌های مالی باید از مساعدت دولت در تصویب عدد ۳۵ درصد تشکر کنیم.   وی با بیان این که تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی، معادل دستمزد پزشکان نیست، افزود: اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هر یک دارای وزن‌های هزینه‌ای مختلف و فرمول‌های پیچیده محاسباتی هستند و دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه‌های پزشکی را شامل می‌شود.   معاون درمان وزات بهداشت با اشاره به پیچیدگی‌های محاسباتی تعرفه‌های پزشکی و هزینه‌های غیر قابل اجتناب دارو و ملزومات پزشکی و با بیان اینکه جزء حرفه‌ای خدمات پزشکی که همان دستمزد پزشک است، حتی در بخش خصوصی از ۳۶ هزار تومان در سال ۹۰ به ۶۹۷۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است، بیان کرد: یعنی جزء حرفه‌ای خدمات پزشکی طی ۱۲ سال به اندازه ۲ برابر هم رشد نکرده است در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۲ بیش از ده برابر افزایش یافته است.     کریمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفظ انگیزه و تامین معیشت نیرو‌های کادر بهداشت و درمان و تداوم خدمات پزشکی لازم است عقب ماندگی‌های تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی که طی دو دهه گذشته ایجاد شده است به تدریج جبران شود.     معاون درمان وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رعایت مصوبات دولت برای همه گروه‌ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است.    کریمی در پایان گفت: امیدواریم در تصویب اجزای تعرفه هم با مساعدت حداکثری دولت محترم همراه باشیم. باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد رشد داشته است
  • تعرفه‌های پزشکی چند درصد افزایش پیدا کرد؟
  • تکذیب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد افزایش می‌یابند