Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: اعطاي تسهيلات بي نتيجه به واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال استان ممنوع است زيرا سبب راه اندازي مجدد اين واحدها نمي شود و نوعي اتلاف هزينه خواهد بود.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز يکشنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: مسائل و مشکلات واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال داراي ظرفيت راه اندازي در اين استان با کار کارشناسي اصولي و بازديد ميداني دقيق شناسايي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براي کمک به تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتي و شعار حمايت از کالاي ايراني اهتمام مسئولان اجرايي کهگيلويه و بويراحمد براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال اين استان جدي است.
احمدي بيان کرد: داخل و خارج شهرک هاي صنعتي کهگيلويه و بويراحمد نيز تعدادي واحد توليدي راکد و نيمه فعال وجود دارد.
وي عنوان کرد: بايد با تدبير نسبت به رفع مسائل و مشکلات اين واحدهاي توليدي اقدام کرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري کهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: ظرفيت کارخانه قند ياسوج تبديل سالانه 80 هزار تن چغندر قند به شکر است اما به دليل مستهلک بودن تجهيزات آن امکان توليد با اين ظرفيت وجود ندارد.
جعفر گوهرگاني اظهار داشت: کشاورزان کهگيلويه و بويراحمد توانايي توليد سالانه افزون بر 80 هزار تن چغندر قند را دارند.
وي افزود: سرمايه گذار کارخانه قند ياسوج مي تواند با انعقاد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزي يا کشاورزان اين استان و ساخت يک شرکت اقماري نسبت به خريد چغندر قند اقدام کند.
گوهرگاني بيان کرد: دولت در راستاي سياست هاي حمايتي خود از توليد، اشتغال و بهبود فضاي کسب و کار برنامه ريزي هايي براي تأمين نياز کارخانه هاي کشور از جمله کارخانه قند ياسوج انجام داده است.
وي عنوان کرد: اين فرصت ارزنده بايد مورد استفاده بهينه مسئولان اجرايي کهگيلويه و بويراحمد و سرمايه گذار کارخانه قند ياسوج قرار گيرد.
گوهرگاني ابراز داشت: اراده ‌اي در سرمايه گذار کارخانه قند ياسوج براي راه اندازي مجدد آن حداقل تا پايان سال 1397 مشاهده نمي شود.
کارخانه قند ياسوج در سال 1344 ساخته شد و به عنوان نخستين واحد صنعتي کهگيلويه و بويراحمد تاکنون در دوره هاي مختلف راکد و دوباره فعال شده است.
سال گذشته 2 هزار و 100 ميليارد ريال تسهيلات رونق به واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال کهگيلويه و بويراحمد در بخش ‌هاي صنعت، معدن و کشاورزي پرداخت شد.
حدود نيمي از واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال کهگيلويه و بويراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهيلات رونق و ساير کمک‌ هاي فني و اعتباري به چرخه توليد بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي کهگيلويه و بويراحمد در سال‌ هاي 1392 و 1393 راکد يا نيمه فعال بودند.
هم اينک کمتر از 35 درصد اين واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته نيز 125 طرح صنعتي، توليدي و کشاورزي در کهگيلويه و بويراحمد با کمک تسهيلات رونق به چرخه توليد بازگشتند.
444 طرح صنعتي با سرمايه گذاري افزون بر 270 هزار ميليارد ريال در کهگيلويه و بويراحمد در حال اجراست.
تعداد واحدهاي صنعتي داراي پروانه بهره برداري در کهگيلويه و بويراحمد 643 واحد است که 572 مورد از آنها فعال هستند.
ميزان سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي به بهره برداري رسيده کهگيلويه و بويراحمد افزون بر 6 هزار و 64 ميليارد ريال است.
کهگيلويه و بويراحمد داراي 13 شهرک و ناحيه صنعتي فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت 36 درصد سهم اشتغال کهگيلويه و بويراحمد را به خود اختصاص داده است.
7535/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان صبح امروز با حضور در دبیرستانهای پسرانه و دخترانه مزین به نام شهید مطهری در یاسوج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف عالیقدر استاد شهید مرتضی مطهری گفت: این استاد فرزانه پاره تن امام بود و آثار متعدد. ایشان مورد تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

جلال رحیمی، در جمع دانش آموزان دبیرستانهای وابسته به موسسه عالی شهید مطهری,، ضمن تبریک روز معلم گفت: معلمان معماران آینده و افسران مقابله با جهل و نادانی درجامعه هستند.

رحیمی با بیان اینکه منشا هر تحولی در جامعه معلمان هستند گفت: هفته معلم فرصت مناسبی است تا آحاد جامعه قدردان معلمان باشند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز دختر به دانش آموزان دبیرستان دخترانه معارف شهید مطهری یاسوج گفت: دختر از نعمتهای ارزشمند الهی است که در ساختار نظام اسلامی در عرصه های مختلف. نقش موثر و تاثیرگذاری دارند 

همچنین فرماندار بویراحمد نیز با حضور در دبستان فرزانگان یاسوج در فضایی صمیمی با معلمان دیدار و گفتگو کرد.

 شهرام مهدوی مطلق با تبریک هفته معلم ، شهید مطهری را نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان هم در جبهه علمی و هم در جبهه عملی دانست و بیان کرد: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به‌خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی خطاب به معلمان و دانش آموزان نبز گفت : آثار شهید مطهری آثار بسیار رزشمندی هستند که مطالعه آنها بسیار مفید خواهد بود.

در آین آیین فرماندار بویراحمد با اهدء شاخه گل از معلمان این دبستان تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد