Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی سه ماه از مرگ یک زن جوان در جریان آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان هیرمند در زابل می‌گذرد که هنوز هیئت بازرسی فرمانداری نتایج بررسی‌های خود از قصور یا عدم قصور آتش‌نشانی در این باره را اعلام نکرده است. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سه ماه از مرگ دلخراش یک زن جوان در یک آتش‌سوزی معمولی در خیابان هیرمند زابل می‌گذرد که از همان روزهای نخست واکنش‌های زیادی را در پی داشت تا جایی که یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه زابل خواستار برکناری فوری شهردار این شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه موج انتقادها را گسترش داد تأخیر آتش‌نشانی برای اعزام امکانات اطفای حریق به محل حادثه بود که به گفته شاهدان خودروی آتش‌نشانی ضمن حضور با تأخیر، فاقد شلنگ آب و نردبان بود که به گسترش این آتش‌سوزی ساده کمک کرد.

درست است که تأخیر آتش‌نشانی برای حضور در محل حادثه که تنها یک خیابان با آن فاصله داشت غیرقابل ‌چشم‌پوشی است اما کمبود شدید امکانات اولیه نظیر شلنگ آب‌پاش و نبود نردبان در زمان ورود به محل حادثه عذری نابخشودنی است.

دکتر قنبری از کارشناسان محلی در همین رابطه گفته است: حادثه در محلی رخ‌داده که نزدیک به ایستگاه آتش‌نشانی و در خیابان‌های اصلی شهر بوده است و به گفته شاهدان حاضر در محل حادثه، آتش‌نشانی حتی از امکانات اولیه نظیر شلنگ، نردبان مناسب، ماسک اکسیژن و چراغ‌قوه مناسب محروم بوده است.

فرماندار: بازرسان فرمانداری موضوع را پیگیری کرده‌اند

همین مسائل موجب شد تا فرماندار زابل گروهی را برای بررسی صحت قصور آتش‌نشانی در جریان اطفای این حریق تعیین کند تا به‌صورت همه‌جانبه آن را بررسی کنند. این در حالی است که باگذشت سه ماه از وقوع این حادثه هنوز گزارشی از سوی فرمانداری زابل در این رابطه اعلام نشده است.

هوشنگ ناظری فرماندار زابل دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: موضوع حادثه آتش‌سوزی در خیابان هیرمند زابل که منجر به مرگ یک خانم شد به معاونت عمرانی فرمانداری محول شده تا پیگیری کند. اقداماتی در این راستا انجام‌شده که سؤال می‌کنم و سپس نتیجه این موضوع را به رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

ناظری پیش‌ازاین و پس از وقوع حادثه به خبرنگار تسنیم گفته بود که بر اساس گزارش‌های ارسالی از این حادثه دستگاه‌های اعزامی آتش‌نشانی به محل حادثه ناقص بوده و ماشین آتش‌نشانی در ابتدای کار آب برای اطفای حریق نداشته است.

وی ادامه داد: این موضوع به گروه بازرسان فرمانداری زابل سپرده‌شده تا به‌طور دقیق بررسی شود و اگر اثبات شود که تیم آتش‌نشانی با تجهیزات ناقص به محل اعزام‌شده‌اند قطعاً برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه سقوط فرد در کانال آب در اصفهان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امداد و نجات غواصی از ۲ ایستگاه ۵ و ۲۳ برای این حادثه ابراز کرد: اکیپ‌های غواصی فاصله ۲ کیلومتری بین ۲ دریچه آب بند را بررسی و در نهایت جوان حدوداً ۲۰ ساله را به صورت کاملاً بیهوش از آب خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس اعلام نیروهای اورژانس متأسفانه این جوان جان باخته است، تصریح کرد: از آنجایی که این فرد با لباس در آب بوده به احتمال زیاد سقوط کرده و علت سقوط از سوی نیروی انتظامی در حال بررسی است.

کد خبر 6092012

دیگر خبرها

  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری