Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@00:02:21 GMT

خسارت ۸۰ درصد باغ های تهران براثر سرما

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۹۹۵۱

خسارت ۸۰ درصد باغ های تهران براثر سرما

خبرگزاری میزان- مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باغ‌های استان تهران به میزان ۲۰ تا ۸۰ درصد در اثر سرما خسارت دیده‌اند که بیشترین خسارت نیز مربوط به شهرستان دماوند با ۷۰۰۰ هکتار بوده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کریم ذوالفقاری امروز در نشست بررسی راهکارهای کمک به کشاورزان زیان‌دیده استان تهران که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، احمد تواهن معاون امور عمرانی و جمعی دیگر از مسئولان جهاد کشاورزی و فرمانداران در محل استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: از مجموع باغات کشور، 2 درصد از آن در استان تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 4 درصد محصولات باغات کشور در استان تهران تولید می‌شود، که با توجه به سرمای شدید در اوایل فروردین‌ماه سال جاری این محصولات بیشترین خسارت را از سرمازدگی متحمل شدند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به میزان خسارات باغات و اراضی کشاورزی ناشی از سرمازدگی در طول سال‌های اخیر بیان کرد: در سال 91 به میزان 100 میلیارد تومان، سال 93 به میزان 240 میلیارد تومان، سال 94 به میزان 266 میلیارد تومان، سال 95 به میزان 600 میلیارد تومان و سال 97 شاهد خسارت 815 میلیارد تومانی سرمازدگی در باغات استان تهران بودیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه 53 هزار هکتار باغ در استان تهران وجود دارد که 26 هزار هکتار از آن در شش شهرستان شمیرانات، دماوند و فیروزکوه، ملارد، تهران و پردیس واقع شده است افزود: باغ‌های استان تهران به میزان 20 تا 80 درصد در اثر سرما خسارت دیده‌اند که بیشترین خسارت نیز مربوط به شهرستان دماوند با 7000 هکتار بوده است.

 

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران