Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون امور خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع  50  نفر از مدیران اجرایی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان، دو و دو دهم درصد آب تولیدی شرکت آبفای استان را در اختیار صنایع کوچک و شهرک های صنعتی دانست و گفت: با کاهش بارندگی و کاهش بی سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود تخصیص آب شرب تا 15 درصد کاهش یافت و با توجه به محدودیت شدید منابع آبی لازم است تمامی واحدهای صنعتی با ایجاد منابع ذخیره استراتژیک ،نصب تجهیزات کاهنده و استفاده از پساب برای مصارف صنعتی مصرف خود را حداقل تا 25 درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رضایی افزود: در چندسال گذشته با اجرای برنامه های فرهنگی گسترده  پیرامون مصرف بهینه آب درجامعه ،هم اکنون حدود 86 درصد مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند بنابراین صنعت گران هم همگام  با مردم مصرف بهینه را الگو قرار دهند.

وی با تاکید براهمیت بازچرخانی آب گفت: در برخی کشورهای دنیا با بازچرخانی آب، آب خاکستری در زمینه های مختلف از جمله صنعت استفاده می شود و با توجه به منابع آبی محدود، صنعتگران درصدد منابع جایگزین باشند بطوریکه میانگین نیازآبی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی هزار و 800 لیتر آب در ثانیه است که از این رقم  شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تنها 670  لیتر در ثانیه آن را تامین می کند.

هم اکنون 122 هزار نفر مستقیم و 300 هزار نفر غیر مستقیم در70 شهرک و ناحیه صنعتی فعال  استان اصفهان فعالیت می کنند.

حجم ذخیره سد زاینده رود هم اکنون به کمتر از 130 میلیون متر مکعب رسیده که با مقدار قابل توجه  رسوب در مخزن سد، به شرایط بحرانی شدید رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک

 رضا شایسته  گفت: این برنامه با حضور کارکنان شهرک صنعتی قرچک، ادارات حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"، در شهرک صنعتی قرچک برگزار و این منطقه از زباله و کیسه‌های پلاستیکی پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در ایران سالانه نزدیک به نیم میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود و هر ایرانی در روز ۳ پلاستیک مصرف می‌کند که عمر متوسط استفاده از آن ۱۲ دقیقه است، افزود: کشور ما جز ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله‌های پلاستیکی است و ۹۶% کیسه‌های مصرفی مستقیم وارد سطل زباله می‌شود و متاسفانه هر کیسه پلاستیک برای تجزیه شدن به ۳۰۰ سال زمان نیاز دارد.

شایسته اظهار داشت: بلع مواد پلاستیکی توسط حیات وحش، بزرگترین عامل تلف شدن موجودات دریایی و ۸۰ گونه جانوری مختلف در دنیاست.

وی با بیان اینکه راه علاج رهایی از معضلات اشاره شده استفاده از کیسه‌های زیست تخریب پذیر بوده که به سرعت تجزیه شده و هنگام تخریب، آلایندگی زیادی ندارند، تصریح کرد: شهروندان ضمن اجتناب جدی از ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید استفاده کنند.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت مفاد لایحه ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدم‌های موثری برای رفع معضل جدی آلایندگی‌های کیسه‌های پلاستیک برداشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان