Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:20:27 GMT

مدیریت واحد شهری به شهرداری ها واگذار شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۱۳۶۴

مدیریت واحد شهری به شهرداری ها واگذار شود

به گزارش ایرنا، ' علی مقدس زاده ' روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت واحد شهری به صلاح اداره شهرهاست افزود: همه مجوزها و تصمیم های دستگاههای خدمات باید توسط یک مدیریت واحد انجام شود.
وی بابیان اینکه با اجرای مدیریت واحد شهری، در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این روش استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری ها با مشکل اقتصادی و درآمدی مواجه هستند افزود: در دهه اخیر در مورد ایجاد در آمدهای پایدار صحبت های زیادی شده اما تعریف درستی از درآمدهای پایدار نشده و همچنان اصول درآمدی شهرداری ها متکی بر عوارض ارزش افزوده و کمیسیون ماده 100 است.
وی گفت: سیاست دولت و مدیریت استان اصفهان استفاده از منابع مالی بخش خصوصی است.
مقدس زاده با بیان اینکه راهی به جز استفاده از بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها وجود ندارد افزود: 70 درصد منابع مالی پروژه ها باید توسط بخش خصوصی و 30 درصد توسط بخش دولتی و حاکمیتی تامین شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران، به سرمایه گذار بخش خصوصی نگاه از بالا به پایین دارند اظهار کرد: باید باور کنیم که منابع مالی حاکمیتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و مشارکت و استفاده از منابع مالی بخش خصوصی، نوعی رابطه ' بُرد - بُرد ' و یک ضرورت است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان بروکراسی در این استان را سنگین تر از سایر استان ها ارزیابی کرد و افزود: با رفتارهای سخت گیرانه و سازمانی، کاری که باید در طول 2 ماه انجام شود 20 ماه بطول می انجامد.
وی گفت: برای توسعه استان باید تمرکز ویژه بر بخش خصوصی و منابع مالی مردم داشته باشیم و با ایجاد یک رابطه بُرد - بُرد، اعتماد سرمایه گذار برای بازگشت سرمایه را بوجود آوریم.
مقدس زاده گفت: میزان جذب منابع بخش خصوصی، یکی از شاخص های ارزیابی شوراها و شهرداران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شوراها نظارت است و نباید کار اجرایی انجام دهند، گفت: افزایش نیروی انسانی یکی از موضوعاتی است که شهرداری ها را رنج می دهد و برنامه ریزی در زمینه بهسازی و بهبود کیفی نیروی انسانی از وظایف شوراهاست.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه آب اصلی ترین موضوع استان اصفهان است اظهارکرد: سد سوم کوهرنگ و سامانه دوم آبرسانی از مهمترین پروژه های عمرانی مربوط به آب در این استان است.
وی با بیان اینکه برآورد تکمیل پروژه سد سوم کوهرنگ در سالهای گذشته 84 میلیارد تومان بود اما امروز اجرای این پروژه نیازمند 450 میلیارد تومان است افزود: باید از مدیران قبلی استان اصفهان برای فرصت های از دست داده و کارهای انجام نشده سوال شود.
مقدس زاده گفت: در مدت سه ماه و نیم گذشته 15میلیارد تومان از منابع داخلی استان اصفهان و حدود 200 میلیارد تومان از بودجه های برگشت خورده سال های 95 و 96 برای این پروژه اختصاص یافته است.
وی بابیان اینکه مدیریت استان به عنوان نماینده حاکمیت، وظیفه تامین معیشت مردم را دارد گفت: 12طرح عملیاتی برای سازگاری با کم آبی در استان اصفهان طراحی شده است اما هر آنچه که امروز در زمینه آب این استان نجام می شود باید 20 سال پیش انجام می شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: حدود 80 درصد جلسه های نمایندگان استان طی 2 سال گذشته به موضوع آب اختصاص داشته است.
' ناهید تاج الدین ' با بیان اینکه مشکل آب در استان اصفهان از سال های گذشته بوجود آمده است افزود: مهرعلیزاده استاندار اصفهان دغدغه حل مشکل آب را دارد و در مدت مدیریت ایشان اقدامات خوبی برای حل این مشکل انجام شده است.
وی با بیان اینکه مدیران قبلی استان اصفهان توجهی به حل مشکل آب این استان نداشتند گفت: با پیگیری های مهرعلیزاده، آب اصفهان بعنوان معضل اول وزارتخانه های مختلف پیگیری می شود و در سطح استان نیز پیگیری های چشمگیری انجام شده است.
همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان روز یکشنبه همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با هدف تشریح اقدامات انجام شده و بررسی مشکلات و معضلات شوراها در سالن همایش شهروند اصفهان برگزار شد.
نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.
استان اصفهان با 105 هزار و 937 کیلومتر مربع وسعت دارای 107 شهر و بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی است.
ت 7150 / 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بخش خصوصی جامعه شوراهای اسلامی شهر شهرداری نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم.

علی یحیی‌عبد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر اخیر خود به شهر اصفهان اظهار کرد: با دعوت رسمی شهردار اصفهان به اصفهان آمدیم و در هفته فرهنگی اصفهان با جشنواره پوپک افتخار حضور در نصف جهان را داشتیم.

وی افزود: به دلیل اشتراکات بین شهرداری‌های اصفهان و کربلا و مردم این دو شهر، علاوه بر جشنواره‌ای که در آن حضور داشتیم، با شهردار اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار و تیم استانداری دیدار داشتیم که تمام مباحث حول محور اربعین بود و امیدواریم بتوانیم بالاترین سطح انتقال تجربه را از سوی شهرداری اصفهان داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با اشاره به دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم؛ البته طبق توافق با شهرداری اصفهان مقرر شد در تأمین ماشین‌آلات تخصصی حمل پسماند، جاروی مکانیزه شست‌وشو و کیسه‌های زباله در ایام اربعین به شهرداری کربلا کمک شود.

یحیی‌عبد با بیان اینکه علاوه بر تأمین ماشین‌آلات تخصصی که از اصفهان وارد شهر کربلا می‌شود، برای تأمین نیروهای فنی نیز از شهرداری اصفهان کمک می‌خواهیم، تصریح کرد: طبق توافق طرفین، شهرداری اصفهان حدود دو تا سه هفته یعنی ۲۰ روز قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین به شهر کربلا خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث باغ‌های بانوان در سطح مناطق شهرداری اصفهان، باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان برای ما قابل توجه بود، ادامه داد: نمونه کوچک باغ پرندگان در شهر کربلا وجود دارد، اما در صدد گسترش آن هستیم؛ بعضی ارتباطات بین شهرداری اصفهان و کربلا ویژه است که در ایام اربعین سال‌های قبل نیز این همکاری را دیدیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه مقرر شد در ایام اربعین مکانی در اختیار شهرداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در شهر کربلا قرار داده شود، گفت: نصب بنرهای جمع‌آوری زباله در محل‌های پرتردد به زبان عربی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در اربعین حسینی انجام شود، البته خدمات شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌ها در ایام اربعین قابل وصف نیست.

یحیی‌عبد با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان فرهنگ بالایی دارند و به مهمان‌نوازی شهرت دارند.

کد خبر 751090

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران