Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:35:30 GMT

مهاجرت معکوس سبب کمبود مدرسه در روستاهای گچساران شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۲۰۹۸

مهاجرت معکوس سبب کمبود مدرسه در روستاهای گچساران شد

سید ظهیرالدین پورالحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش زیرساخت های رفاهی در چند سال اخیر برخی از مردم این روستاها را برای سکونت انتخاب کرده اند که احداث مدارس در این روستاها ضروری است.
وی اظهار کرد: زمین و اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدرسه جدید در روستای پشه کان تامین شده و عملیات اجرایی این طرح در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورالحسینی گفت: همکاری خیران برای اهدای زمین و تامین اعتبار در بقیه روستاها به روند ساخت فضاهای آموزشی در روستاهای مهاجرپذیر کمک می کند.
وی بیان کرد: هم اکنون 15 مدرسه شهر دوگنبدان در شیفت مخالف دایر می شود که باید برای احداث مدارس جدید چاره اندیشی شود.
پورالحسینی گفت: براساس برآوردها یکهزار و 500 دستگاه تجهیزات سرمایشی برای مدارس این شهرستان نیاز است.
مدیرآموزش و پرورش گچساران گفت: در سال تحصیلی 1396.97 ، 120 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام آموزشی این شهرستان اختصاص یافت که نسبت به سال تحصیلی قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
پورالحسینی گفت: در سال تحصیلی جاری 25 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات فضاهای آموزشی گچساران اختصاص یافت که 14 میلیارد ریال آن برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران دارای 25 هزار دانش آموز، 2 هزار معلم شاغل و 300 مدرسه است.
/1662/8143
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 دانش آموز زمین مدرسه معلم گچساران موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال 1403 از سوی مرکز آمار ایران، اظهار داشت: بر اساس آمارها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد 2.3 درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود 0.3 درصد کمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد  از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌ های کالایی خوراکی ها و غیر خوراکی ها در استان خبر داد و گفت‌: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 2.2 درصد و برای زیرگروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 2.4 درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ ) را کسب کرده است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید که این درحالی است  نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی گفت: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه های تورمی استان و تدوین پروژه های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد تا با اجرای برنامه های اصلاحی تورم استان را مهار نماید و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

لازم به توضیح است که شاخص تورم سالانه به جهت نحوه محاسبه که میانگین ۲۴ ماه نرخ تورم ماهانه در آن ملاک قرار می‌گیرد با اختلاف زمانی نسبت به دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نقطه تغییر رفتار خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • چگونه طلبه شویم؟
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی