Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاگردان جواد نکونام پس از یک فصل تلاش، با حمایت هواداران پرتعدادشان نایب قهرمان لیگ آزادگان شدند و بالاتر از دیگر تیم مازندرانی، جواز صعود به لیگ برتر را گرفتند تا فصل بعد در بالاترین سطح فوتبال ایران باشند و دربی شمال کشور را با سپیدرود رشت برگزار کنند. به گزارش بلاغ، تیم محبوب مازندرانی به حسرت 24 ساله‌ی خود برای حضور در سطح اول فوتبال ایران پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنها که تا پیش از هفته پایانی لیگ دسته اول با امتیاز برابر با خونه به خونه بابل در رده سوم جا داشتند، در تهران و مقابل تیم سقوط کرده و نگون بخت راه آهن جشنواره گل به راه انداختند تا صعودشان را به مرحله بعدی در آوراژ گل با همشهری‌شان به سود خود کنند.

نساجی مازندران که طی این سال‌ها چندین بار تا آستانه صعود پیش رفت و در نهایت در گام پایانی کم آورد، اینبار از بهترین شانس خود سود برد. سرخپوشان که در این سال‌ها با نام‌های ریز و درشتی مثل ناصر حجازی، یحیی گل محمدی، نادر دست نشان، ابراهیم طالبی، رضا فروزانی، کوروش موسوی و ... بارها تا یک قدمی صعود پیش رفته بودند در نهایت به خواسته خود دست نیافتند. آنها اما امسال، فصل را با مهدی پاشازاده آغاز کرده بودند، بعد از آنکه در چند هفته از قافله رقیبان عقب ماندند داوود مهابادی را روی نیمکت خود آوردند. مهابادی اما نتوانست نساجی را در شرایط صعود قرار دهد تا مدیران این باشگاه جواد نکونام را روی نیمکت بیاورند. کاپیتان سابق تیم ملی و دستیار برکنار شده‌ی کارلوس کی‌روش با کسب نتایج جالب توجه با تیم محبوب شمالی‌ها در رقابت برای صعود قرار گرفت. آنها در هفته پایانی امیدوار به رقم خوردن نتایج خاصی بودند تا بتوانند جواز صعود را کسب کنند. شکست نفت مسجد سلیمان آنها را قطعا به عنوان صعود کننده به مرحله بعدی می‌رساند و تساوی و یا کسب امتیاز محمود فکری به همراه نفت مسجد سلیمان شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کرد و باید در انتظار عدم نتیجه‌گیری همشهری خود مقابل برق نوین شیراز می ماندند. آنها باید ابتدا با گل‌های فراوان راه آهن را از پیش رو بر می‌داشتند و امیدوار به عدم کسب نتیجه لازم در بابل توسط خونه به خونه بابل می‌ماندند.

محمد عباس زاده ( 2گل)، احسان پیرهادی (2گل) و مجتبی ممشلی 6 گل نساجی را برابر راه آهن در تهران و استادیوم تختی که مملو از تماشاگران قائمشهری بود، به ثمر رساندند و در بابل نیز شاگردان دراگان اسکوچیچ نیز علیرغم برتری 2 بر 1 در یک بازی پربرخورد و پرحاشیه که اخراج رحمان رضایی، سرمربی مازنی برق نوین را نیز به همراه داشت، همان اتفاقی را رقم زدند که حسرت چند ساله را خاتمه داد.

اکنون نساجی که در فصل گذشته در استادیوم عضدی رشت و در بازی پایانی شاهد جشن صعود سپیدرود بود، اینبار خود جشن باشکوهی را دور از مازندران اما با هواداران متعصبی که تختی تهران را به اشغال خود در آورده بودند، برگزار کرد.

نساج‌ها پس از 24 سال موفق شدند راهی سطح اول فوتبال ایران شوند. آنها در بازی پایانی موفق شدند 6 بار دروازه راه آهن را باز کنند و به عنوان نایب قهرمان لیگ یک به لیگ برتر برسند.

بدون تردید یکی از مهم‌ترین و حساس ترین بازی های امسال لیگ دسته اول امروز در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد. جایی که تیم نساجی مازندران در یکی از بازی های هفته پایانی لیگ دسته اول باید به مصاف راه آهن تهران می رفت. دیداری که در آن، سرخ پوشان علاوه بر کسب سه امتیاز باید با حداقل پنج گل به پیروزی می رسیدند تا خیال خود را از صعود راحت کنند.

بازی این دو تیم در حالی آغاز شد که چشم و گوش نیمکت نشینان اغلب تیم ها به بازی دیگر بود چرا که نتایج آن دیدارها نیز در انتخاب نام تیم صعود کننده موثر بود. نساج ها بازی را با حملات خود آغاز کردند تا بتوانند در همان نیمه اول کار را یکسره کنند. حملات فراوان نساج ها در میانه های نیمه اول بالاخره جواب داد و محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 گل را به ثمر رساند. پس از این گل بود که موتور گلزنی سرخ پوشان روشن شد و آنها در حملات بعدی خود طعم باز کردن دروازه حریف خود را می چشیدند تا در نهایت به هدف نهایی خود رسیدند.

مجتبی ممشلی در دقیقه 41 بازی دومین گل بازی را برای مازنی ها به ثمر رساند و در حالی که بازی با همین نتیجه در حال رسیدن به پایان نیمه اول بود، دومین پنالتی نیز نصیب قائمشهری ها شد. توپی که می توانست خیال این تیم را بابت نیمه دوم راحت کند اما این اتفاق نیفتاد و این بار محمد عباس زاده نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند.

در نیمه دوم نیز همانطور که پیش بینی می شد حملات پیاپی بازیکنان نساجی بازی آغاز نیمه ای پرتلاطم را نوید می داد. شاگردان نکونام پس از آمدن میدان تنها 8 دقیقه زمان می خواستند تا بتوانند به دروازه حریف خود برسند و در دقیقه 53 باز هم محمد عباس زاده توانست برای تیمش گلزنی کند. گلی که ادامه بازی را برای تیم مهمان تسهیل می کرد و آنها را همچنان به صعود به لیگ برتر امیدوار نگه می داشت.

نساج ها که برای صعود باید حداقل 5 گل وارد دروازه حریف می کردند همچنان تیم راه آهن را به توپ می بستند تا در نهایت بتوانند به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. نتیجه ای که در دقیقه 72 و با گلزنی احسان پیرهادی رسیدن به آن راحت تر شد. پس از این گل نساجی هنوز یک گل برای قطعی کردن صعود خود می خواست و 7 دقیقه بعد این اتفاق افتاد و احسان پیرهادی این بار توانست با گلزنی دوباره خود شادی را به اردوی مازندرانی ها بیاورد.

پس از این گل خیال شاگردان نکونام تا حد زیادی از صعود راحت شد اما با توجه به غیرمترقبه بودن نتایج بازی های دیگر، آنها نمی توانستند خیال خود را راحت ببینند علی الخصوص که در بابل، تیم رقیب موفق شده بود از حریف خود پیش بیفتد اما در وقت های تلف شده آب پاکی روی دست همه پیگیران لیگ یک ریخته شد و یک ضربه سر زیبا ششمین گل را برای قائمشهری ها به دنبال داشت تا با توجه به زمان باقی مانده در بازی های مختلف، نساجی خود را لیگ برتری شده بداند.

دقیقه ای بعد همین اتفاق رسما افتاد و داور با به صدا درآوردن سوت پایان بازی، خیال همه قائمشهری ها را از حضور در لیگ برتر راحت کرد. پیروزی پرگل سرخ پوشان شمالی در نهایت این تیم را برای اولین بار لیگ برتری کرد. اتفاقی که باعث شد تا نساج ها پس از 24 سال باز هم به سطح اول فوتبال ایران باز گردند.

نکته جالب و البته خوشحال کننده در این بازی حضور تعداد کثیری از هواداران نساجی در ورزشگاه تختی تهران بود. هوادارانی که زندگی خود را وقف فوتبال و نساجی کردند و در نهایت نیز مزد حمایت های خود را گرفتند. حمایت هایی که باعث شد تا این تیم بالاخره بتواند به لیگ برتر برسد. درست به مانند تیم سپیدرود در پایان بازی های فصل قبل.

تیم فوتبال خونه به خونه که امروز لیگ دسته اول را با رتبه دوم آغاز کرده بود در گل شماری مغلوب نساجی شد تا فرصت بزرگ صعود به لیگ‌برتر را از دست بدهد.

غم و اندوه در بابل

بابلی‌ها که امروز با حضور هواداران خود یکپارچه برای صعود می‌جنگیدند، گلی غافلگیر کننده از برق شیراز دریافت کردند و در ادامه با وجود جبران گل در انتهای نیمه اول تنها یک بار دیگر دروازه تیم سختکوش برق شیراز را باز کردند تا نساجی با برد در بازی ساده‌تر مقابل راه‌آهن به لیگ‌برتر صعود کند.

برای بابلی‌ها که دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی در اختیار داشتند و البته در روزهای آینده باید به مصاف استقلال بروند، این یک شکست بزرگ بود که با بهت و ناباوری هواداران این تیم همراه است. در عین حال بازیکنان و هواداران نساجی در ورزشگاه تختی تهران به جشن و رقص مشغولند تا این تیم بعد از سال ها به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.

نساجی که مشهورترین تیم استان مازندران است با حمایت فوق العاده هوادارانش انرژی مثبت بسیاری را پیرامون خود جمع کرده بود و امروز موفق شد در ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی یک برد بزرگ را رقم بزند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

نساجی مازندران دو روز دیگر در رقابت دشواری در ورزشگاه شهید وطنی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت که کسب حتی یک امتیاز هم در این بازی می‌تواند آن‌ها را به بقا در لیگ برتر امیدوارتر کند و محمود قائدرحمتی نیز سعی دارد با رفع مصدومیت به ترکیب تیمش در این بازی برگردد.

محمود قائدرحمتی که دو هفته قبل در دیدار نساجی مازندران مقابل سپاهان و تیم سابق خود به دلیل آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت، در دو مسابقه اخیرشان برابر تراکتور و ذوب‌آهن حضور نداشت، اما ظاهرا وضعیت او بهتر شده و بعید نیست بتواند در جدال با پرسپولیس به میادین برگردد.

هافبک بلند قامت نساجی مازندران که تجربه کسب چهار پیروزی همراه با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس را دارد و دو سال قبل هم در جام حذفی یک پاس گل برابر این تیم در ورزشگاه آزادی داد، زیر نظر کادر پزشکی تیمش شرایط بهتری پیدا کرده تا دوشنبه دوباره در لیست بازی قرار بگیرد.

قائدرحمتی که سه سال قبل هم در نساجی مازندران عضویت داشت و گل‌های حساسی در راه بقای این تیم در لیگ برتر به ثمر رساند، انگیزه زیادی دارد تا در دیدار با پرسپولیس به میدان برود و تیمش را کمک کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس مقابل تیم شهر خسته، استقلال میزبان حریف پرنوسان
  • پرسپولیس مراقب شوت‌های باقری باشد!
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!
  • لحظه سوت پایان بازی ایپسویچ؛ هجوم تماشاگران به داخل زمین و جشن صعود به لیگ برتر انگلیس
  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!
  • بیانی: پرسپولیس و استقلال برای ما فرقی نمی‌کنند/ ذوب آهن شرافت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان