Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@06:20:57 GMT

«آلیستر برت» ازگفت‌وگو با عراقچی درباره برجام خبر داد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۲۴۵۴

«آلیستر برت» ازگفت‌وگو با عراقچی درباره برجام خبر داد

«آلیستر برت» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه از سفرش به تهران و دیدار با همتای ایرانی‌اش خبر داد.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه انگلیس در توییتر نوشت که در سفر به تهران با عباس عراقچی درباره برجام و پرونده‌های کنسولی «گفت‌وگو‌های سازنده‌ای» داشته است.

«آلیستر برت» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه از سفرش به تهران و دیدار با همتای ایرانی‌اش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برت در توییتر نوشت: «از اینکه به تهران بازگشته‌ام خوشحالم. بحث‌های سازنده‌ای با همتای ایرانی‌ام، [عباس]عراقچی معاون وزیر خارجه داشتیم و درباره توافق هسته‌ای با ایران و فرصت‌های گسترش روابط صحبت کردیم.»

وی افزود: «من همچنین نگرانی‌هایمان درباره تمام پرونده‌های کنسولی ایرانی‌های دو تابعیتی‌مان را مطرح کردم.»

سفر برت به تهران در حالی انجام شده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد دو هفته دیگر تصمیمش درباره ماندن در برجام یا ترک این توافق را اعلام کند. سران انگلستان، فرانسه و آلمان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و معتقدند که آمریکا باید در این توافق باقی بماند.

این سه کشور همچنین به بهانه تلاش برای راضی کردن ترامپ به ماندن در برجام، طرحی را به اتحادیه اروپا ارائه کرده‌اند که تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع می‌کند.

اشاره برت به پرونده ایرانی‌های دو تابعیتی هم اشاره‌ای است به پرونده «نازنین زاغری» و «عباس عدالت» که به اتهامات امنیتی در ایران بازداشت شده‌اند. این دو نفر علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت انگلیسی هم دارند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003O7l

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است