Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: بیشترین توصیه ای که برای نیمه شعبان وارد شده شب زنده داری است. شب تا صبح به درگاه خداوند عبادت، استغفار، زیارت امام حسین(ع) و دعای کمیل در این وقت ادا شود.

سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ماه شعبان گفت: در روایات آمده است که  ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: فضائل زیادی در ارتباط با ماه شعبان در روایات آمده که مناجات با خدا، روزه داری، توبه، مغفرت و استغفار به درگاه خدا از این اعمال است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ابعاد مختلف ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان ماه دعاست. دعای معروف شعبانیه مختص ماه شعبان و سفارش شده است. هر شخصی در این ماه اعمال نیک انجام دهد اعم از عبادات و نمازهای مستحبی، احترام به بزرگترها، خویشاوندان، پرداخت بدهی دیگری، قرض دادن و سرپرستی فقیر عمل افراد به شاخه ای از درخت طوبی متصل می شود؛ برعکس اگر در این ماه افراد گناه کرده یا بستر گناه را به دلیل غفلت به روی خود باز کنند، در واجبات کوتاهی کنند، بی احترامی کنند یا عذر کسی را نپذیرند این اعمال به شاخه های درخت دوزخ آویزان می شود.

وی به مهمترین عمل ماه شعبان اشاره و بیان کرد: روزه در ماه شعبان مهمترین عمل است که در نیمه شعبان توصیه می شود. شب زنده داری،عبادت به درگاه خداوند و استغفار، زیارت امام حسین(ع) و دعای کمیل از اعمال دیگری است که سفارش شده است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره آمادگی افراد برای ماه مبارک رمضان، ادامه داد: چون قرار است در ماه رمضان مهمان خداوند شویم پس باید قبل از مهمانی کارهایی انجام دهیم تا از سفره خداوند بیشتر بهره‌مند شویم، بنابراین در ابتدا باید تلاش کنیم تمامی آفاتی که باعث شده از خدا دور شویم، برطرف شود. راه حل این کار عبادت، روزه گرفتن در سه روز آخر ماه شعبان است که ثواب زیادی دارد و باعث می شود از تمام آلودگی ها رها شده و با طهارت کامل در ماه رمضان در محضر خداوند حاضر شویم.

شمس خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، دعا، استغفار، مناجات شعبانیه، دعای کمیل در شب نیمه شعبان و روزه، اعمال آخرین جمعه ماه شعبان است بدین منظور که  زمانی که وارد ماه خدا شدیم کاملا پاک باشیم  و بتوانیم به خداوند متعال تقرب پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • ببینید | اشک و بغض حمید محمدی هنگام خواندن یک خبر بد روی آنتن زنده