Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سفير ترکيه در کابل (پايتخت افغانستان) از داير کردن کنسولگري ترکيه در شهرهاي هرات و قندهار افغانستان خبر داد.
به گزارش ايرنا؛ «اوزان آرطغرل» سفير ترکيه در کابل روز يکشنبه با «محمد آصف رحيمي » استاندار هرات در شمال غرب افغانستان ديدار کرد و در اين جلسه از تصميم دولت ترکيه براي داير کردن کنسولگري در شهرهاي هرات و قندهار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جيلاني فرهاد» سخنگوي استاندار هرات با اعلام اين خبر به رسانه ها، گفت که سفير ترکيه در افغانستان در جريان ديدارش با استاندار علاوه بر ابراز علاقه ترکيه براي ايجاد کنسولگري از برقراري پروازهاي مستقيم ميان هرات و استانبول نيز سخن گفته است.‌
وي افزود که «اوزان آرطغرل» سفير ترکيه در کابل راه اندازي کنسولگري کشورش را در هرات به آينده اي نزديک نسبت داده و ابراز اميدواري کرده است که با ايجاد اين کنسولگري روابط تجاري و گردشگري بين دو کشور هر چه بيشتر تقويت شود.
سخنگوي استاندار هرات تاکيد کرد که اين کنسولگري مشکلات اخذ رواديد ترکيه را نيز براي شهروندان غرب افغانستان آسانتر مي شود و به بحث بورسيه هاي تحصيلي ترکيه نيز کمک خواهد کرد.118

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران