Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین رویداد بین المللی روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سودابه رادفر، مسئول امور زنان و خانوده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا زنگنه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای، مهری چنگی آشتیانی معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی شریعتی، در دانشکده شریعتی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم رادفر،مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به آمار حضور و اشتغال بانوان در بازار کار عنوان کرد:70 درصد بیمه شده‌ها در سال 95 و 96 زنان بوده اند که این نشان دهنده حضور غالب بانوان در بحث اشتغال است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد بیمه شدگان خانم افزایش یافته این موضوع بیانگر آن است که خانم ها طی سال های اخیر در عرصه های مختلف کاری بیشتر رشد کرده و تخصص یافته اند.

مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در وزارتخانه، سیاست‌های معطوف به جنسیت در حال انجام است ولی همه کار را دولت نمی تواند انجام دهد بنابراین جوانان باید مطالعه و مطالبه داشته باشند تا بتوانیم با کمک و همیاری هم به برقراری عدالت جنسیتی برسیم.

تلاش برای ایجاد رشته اقتصاد دیجیتال

در ادامه مراسم آشتیانی، با اشاره به اینکه آخرین پنجشنبه آوریل هر سال در دنیا به نام «روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات» موسوم است، عنوان کرد: موضوع تحول و به روز رسانی اطلاعات((ICT در دنیا و تمامی حوزه‌های کاری جای دارد و به صورت ویژه‌تر اقتصاد دیجیتال موضوعی پویا است که فقط مختص ICT نبوده و اکنون این حوزه می تواند حرف‌های عملیاتی زیادی برای تولید و اشتغال داشته باشد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش بر این است که اقتصاد دیجیتال را جزو رشته های کارشناسی ناپیوسته این دانشکده در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

ایتنا - آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی زنان در بیشتر کشورهای جهان بیشتر از مردان است. اما علت این مسئله چیست؟
به طور متوسط ​​زنان ۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما این شکاف جنسیتی بر اساس کشور و سن متفاوت است.

فاکتورهای زیادی مانند عوامل زیستی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که شکاف جنسیتی در امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده تفاوت‌های عمیقی را بین زنان و مردان در مورد علل اصلی بیماری و مرگ زودرس بین دو جنس نشان داد.

در این مطالعه که در The Lancet Public Health منتشر شده، محققان نتایج خود را با مقایسه سال‌های زندگی از دست رفته به دلیل ۲۰ علت اصلی بیماری یا مرگ زودرس به دست آوردند.

 
این تحقیق بر روی مردان و زنان بالای ۱۰ سال در سراسر جهان و در ۷ منطقه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این مطالعه، مردان بیش از زنان تحت تأثیر شرایطی قرار می گیرند که منجر به مرگ زودرس می‌شود، مانند COVID-19، سوانح جاده‌ای، بیماری‌های قلبی عروقی، و بیماری‌های تنفسی و کبدی.

از سوی دیگر، زنان بیشتر به امراضی دچار می‌شوند که غیرکشنده است، از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی، شرایط سلامت روان، و اختلالات سردرد.

با ادامه بهبود مراقبت های بهداشتی و برابری جنسیتی، شکاف جنسیتی در امید به زندگی احتمالا در آینده کاهش می یابد.

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری