Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:47:15 GMT

جزییات پهنه‌های گسلی پرخطر، منطقه یک تهران+ نقشه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۳۵۴۵

پیرو مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۵ موضوع تهیه نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران با توجه به ضرورت تهیه اسناد پایه و تشخیص مناطق پرخطر با همکاری و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه و اولین نقشه‌ها نیز برای شهر تهران گردآوری شد.

بر اساس اعلام شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران برای شهرداری و دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است؛ ضمن اینکه شناسایی پهنه‌ها گسلی کمک می‌کند تا ساخت و سازهایی که در این عرصه‌ها وجود دارد مقاوم‌سازی شوند و اینها ویژگی اسناد تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی، اعلام کرد: آنچه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اطلاع عمومی نقشه‌های پهنه‌های گسلی مورد تاکید قرار داده و می‌دهد این است که شهرداری اولا از دادن مجوز ساخت ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه پرهیز کند. همچنین ساختمان‌های حساس همچون پمپ بنزین، بیمارستان، مدرسه و ساختمان‌هایی که ساخت آنها در پهنه‌های پرخطر است، توصیه نمی‌شود.

وی تأکید کرده است: به منظور هرگونه سوء‌استفاده از نقشه پهنه‌های گسلی موارد فوق تهیه شده و در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد. البته مردم باید در نظر داشته باشند که نقشه پهنه‌های گسلی از سوی دو مرجع شهرداری تهران و همچنین دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری معتبر است.

بر اساس اطلاعات درج شده در سایت شهرداری تهران، منطقه یک شهرداری، در بلندای تهران و با وسعتی حدود ۴۹.۶ کیلومترمربع بر اساس داده های آماری بیش از ۴۸۷ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. این در حالی است که انبوه ساختمانهای آماده و نیمه وقت در آینده ای نزدیک جمعیت منطقه را به مرز ۵۰۰ هزار نفر خواهد رساند.

مختصات جغرافیایی این منطقه از طرف شمال محدود به ارتفاعات ۱۸۰۰ متری دامنه جنوبی کوههای البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت الله صدر و از غرب به اراضی رودخانه درکه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش – کارخانه سیمان و منبع نفت شمال شرق تهران محدود می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران مسکن شهر تهران معماری شهرداری معاون مدرسه شهرداری تهران بزرگراه سیمان نفت معماری گسل شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟