Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@02:09:25 GMT

اتریش با امارات قرارداد نفتی امضا کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۳۶۱۵

شرکت نفت و گاز 'او ام فا' اتریش (OMV) روز یکشنبه در جریان سفر صدر اعظم این کشور به امارات متحده عربی قراردادی 1.5 میلیارد دلاری (1.23 میلیارد یورویی) برای مشارکت در دو میدان نفتی دریایی امارات امضاء کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفت امارات (ADNOC) اعلام کرد که قراردادی 40 ساله با 'او ام فا' اتریش امضا کرده که طبق آن 20 درصد سهم میدان های نفتی SARB و 'ام لوءلوء' به شرکت اتریشی اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اتریشی 5.5 میلیارد درهم (معاد 1.5 میلیارد دلار) برای ورود به این میدانهای نفتی پرداخت کرده است. 

این قرارداد در مراسمی با حضور 'شیخ محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد امارات و 'سباستین کورتس' صدر اعظم که برای سفری رسمی به امارات رفته است، به امضای 'احمد الجابر' مدیر شرکت نفت امارات و 'راینر سیل' مدیر شرکت اتریشی رسید. شرکت ملی نفت امارات اعلام کرد که شرکت اتریشی در چندین پروژه دیگر از جمله در میدان گاز ترش 'شویحات' نیز همکاری می کند. 

'یوهان پلاینینگر' معاون شرکت او.ام.فا اتریش نیز خاطرنشان کرد که قرارداد با شرکت اماراتی گامی در جهت هدف راهبردی این شرکت برای دو برابر کردن ذخایر نفت است و پایه ذخایر این شرکت را به میزان حدود 450 میلیون بشکه افزایش می دهد. شرکت اتریشی در بیانیه ای اعلام کرد که میدان نفتی SARB امارات پیش از پایان سال 2018 به تولید می رسد . تولید اولیه میدان 'ام لوء لوء' نیز در سه ماهه پایانی سال 2016 آغاز شده است. 

صدر اعظم اتریش امروز در راس هیاتی وارد امارات شد. مارگارت شرامبوک وزیر اقتصاد اتریش نیز صدر اعظم را در این سفر همراهی می کند. کورتس در پیامی توئیتری اعلام کرد که در دیدار با ولیعهد امارات توسعه روابط اقتصادی با این کشور را مورد بررسی قرار داده و دو طرف در خصوص همکاری های فرهنگی و ورزشی نیز توافق کردند. وی خاطرنشان کرد که علاوه بر مسائل اقتصادی درباره مسائل سیاسی از جمله مبارزه با داعش نیز گفتگو کرده است. 

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • با پیشنهاد گل محمدی؛ مطهری فردا با تراکتور قرارداد امضا می کند
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات