Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@03:08:51 GMT

تکریم ارباب رجوع یا مانع تراشی؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۴۲۲۹

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: پیرو فرمایش رهبری مبتنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآن، اوقاف تربیت یک میلیون حافظ را برعهده گرفت و از سال 90تاکنون فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: طرح تربیت حافظان از رویکرد تربیتی در حال خارج شدن است ما باید حافظ تربیت کنیم نه اینکه آزمون برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح تربیت حافظان سال 96 بیش از 8هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم اما تعداد قابل توجهی از آنها به دلیل عدم توانایی در پرداخت مبلغ تعیین شده با وجود اینکه رقم قابل توجهی هم نبود از حضور در آزمون انصراف دادند.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: به عنوان مثال در اراک کارگری دارای سه فرزند حافظ است که از پرداخت همان رقم بسیار ناچیز هم معذور بود، این رقم توسط اوقاف پرداخت شد تا این حافظان از چرخه رقابت خارج نشوند، خیلی از نخبگان قرآنی در رشته‌های مختلف از دل همین خانواده‌های کارگر و حاشیه نشین بیرون آمدند که باید به آنها توجه کرد، نمی‌توان به بهانه حاشیه نشینی از آنها چشم پوشید.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: به نظر می‌رسد از مسیر تربیت در حال منحرف شدن هستیم تربیتی که رهبری فرمودند در حال تبدیل به آزمون طرح تربیت است سال 96 هم این آزمون با ارشاد ادغام شد، بنده از طرح تربیت حفظ سال 96 راضی نبودم ناظر ارشاد در بخش شفاهی برای ارزیابی حضور نداشت.
وی از نحوه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: برای تکریم ارباب رجوع و کم کردن تردد افراد به ادارات شهرستان‌ها، ثبت‌نام را اینترنتی کردند، همین اقدام باعث ریزش مخاطب شده است، وقتی مدیر شهرستانی خود با مشکل اینترنت مواجه است چطور می‌توان از روستائیان انتظار ثبت‌نام داشت، گاهی استعدادهای خوبی در دورترین نقاط روستاها وجود دارند که ناشناخته باقی می‌مانند.
حجت‌الاسلام حسینخانی تصریح کرد: اکثر داوطلبان مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف از مناطق حاشیه نشین هستند و ثبت‌نام اینترنتی مانع حضور آنهاست و گاهی به ما اعلام می‌کنند در حین ثبت‌نام با مشکل مواجه می‌شوند. سال‌های گذشته با توجه به اینکه ثبت‌نام از طریق ادارات شهرستان‌ها انجام می‌شد شاهد صف‌های طولانی متقاضیان بودیم.
وی پیشنهاد داد: مقداری مسیرهای ثبت‌نام در مسابقات باید هموار و موانع اضافه در طرح تربیت حفظ و مسابقات برداشته شود اگر بناست ترددها به ادارات کمتر شود باید دنبال راهکار آسان‌تری بود، اگر قرار است ثبت‌نام مجازی باشد باید در کنار آن چندین راهکار دیگر همچون استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون فرهنگی هنری مساجد یا ثبت‌نام پیامکی و تلفنی هم در دستور کار قرار گیرد پسندیده نیست بنشینیم و مسابقات را تمدید کنیم.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان اظهار کرد: اگر وضعیت نحوه ثبت‌نام در مسابقات قرآن و طرح تربیت حفظ اصلاح نشود نمی‌توان انتظار موفقیت در آینده را داشت در پوشش مسابقات قرآن باید مناطق محروم را ویژه‌تر ببینیم و به زیرساخت‌های هر استانی توجه کنیم و راه‌ها را محدود نکنیم؛ لذا پسندیده نیست به اسم تکریم ارباب رجوع مانع تراشی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند

ایسنا/لرستان مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: اساتید و معلمان، سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند و تربیت مطلوب دانشجو و دانش‌آموز مبتنی بر مفهوم قرآنی رحمانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی امروز (دهم اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی و اساتید پیشکسوت که به‌مناسبت روز معلم در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: نقش استاد و معلم در هدایتگری بشر، یک نقش مورد تأکید در تعالیم دین اسلام است.

وی اظهار کرد: استاد و معلم، صاحب ویژگی‌های مهربانی، دلسوزی و روزی‌دهنده براساس مفهوم قرآنی «رحمان» است.

مؤیدی معتقد است: اگر بخواهیم به وضعیت ایده‌آل برسیم که در آن، استاد و معلم بتوانند همه‌جانبه بر دانشجو و دانش‌آموز تأثیرگذاری عمیق و پایدار از نظر تربیتی داشته باشند، باید استاد و معلم، ویژگی رحمانیت نسبت به دانشجو و دانش‌آموز داشته باشد که یک مفهوم مهم قرآنی است.

او افزود: تعلیم و تربیت یک امر خطیر و سنگین است، تعالیم دین اسلام و رهنمودهای امامین انقلاب همواره باید چراغ راهنمای ما در این عرصه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود