Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارت‌آپ‌ها یا به تعبیری کسب و کارهای اینترنتی امروزه نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند به طوری که با نگاهی به عملکرد برخی از استارت‌آپ‌های موفق متوجه تاثیر زیاد آنها در اقتصاد کشورشان خواهیم شد.

با این تفاسیر و با نگاه کلی به استارت‌آپ‌های دنیا متوجه می شویم که بسیاری از آنها در مسیر رشدشان با مشکلات زیادی مواجهند؛ برخی در اوج کار خود به زمین می خورند و برخی دیگر حتی مجال رسیدن به قله رشد را نیز پیدا نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به بررسی موانع ابتدایی و ساده که در راه رشد کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد خواهیم پرداخت.

سرمایه زیاد

شاید تصور همگان بر این باشد که داشتن سرمایه زیاد کمک شایانی به رشد یک کسب و کار می کند؛ از این روست که داشتن سرمایه فراوان برای راه اندازی یک کسب و کار امری طبیعی محسوب می شود. با کمی بررسی مشخص می شود که کسب و کارهای اینترنتی یا همان استارت‌آپ‌ها که تحت وب هستند نیاز چندانی به سرمایه فراوان ندارند. این کسب و کارها امروزه در اروپا به سادگی در منازل راه اندازی می شود به طوریکه درآمد ماهیانه مناسبی هم دارند.

با همه این تفاسیر استارت‌آپ‌ها برای گسترش کسب و کار خود در ادامه راه به سرمایه زیاد نیاز پیدا می کنند. البته راه های مختلف و زیادی برای جذب سرمایه وجود دارد؛ مهم این است که استارت آپی عملکرد موفقی در ابتدای کار داشته باشد.

نداشتن اطلاع کافی

چه بسا افراد بسیار زیادی در دنیا ایده های خوبی در سر دارند اما به خاطر نداشتن اطلاعات کافی نمی دانند از کجا شروع کنند. امروزه یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی داشتن اطلاعات کافی و بر پایه آن برنامه ریزی مدون است. از این رو منابع زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد که می توان با مطالعه آن ها موفقیت های زیادی به دست آورد.

ترس

یکی از موانع مهمی که امروز در مسیر رشد استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای ایرانی دیده می شود ترس است. افراد حتی قبل از آنکه کوچک‌ترین تلاش یا حرکتی برای شروع کسب و کار خود کنند از قرار گرفتن در مسیر می ترسند. از این روست که ترس های مختلفی از جمله، ترس از شکست، ترس از پیدا نکردن سرمایه و ... افراد بسیاری را از شروع کسب و کارشان باز می دارد.

در این مورد باید موانع ترس دقیق مشخص شود سپس با مطالعه می توان راهکارهایی برای حل آن ترس ترسیم کرد.

مسیر کسب و کار

بسیاری از افراد هستند که با تکیه بر ایده خود شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی می کنند و در ادامه راه به دلیل عدم آشنایی با مسیری که باید طی شود به مشکل برمی‌خورند و با شکست مواجه می شوند. بنابراین داشتن ایده مناسب برای شروع یک کسب و کار کافی نیست و باید قبل از شروع با مسیری که قرار است در آینده طی شود نیز آشنا شویم.

برای آشنایی با مسیر کسب و کار خود باید مطالعات و تحقیقات زیادی انجام دهد و بر اساس تجارب و اطلاعاتی که به دست می آید برنامه مدون و دقیقی تنظیم کرد. در برنامه تنظیم شده موارد بسیار زیادی همانند نیروی انسانی، نحوه بازاریابی و تبلیغات، بازار هدف، سرمایه، جامعه هدف و ... دارای راه مشخصی می شوند. همین امر باعث می شود تا کسب و کارهای اینترنتی در ادامه راه با مشکل خاصی مواجه نشوند و یا در صورت برخورد با مشکلی راه حل برطرف کردن آن را خواهند دانست.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

عوامل ابتدایی برای جلوگیری از شکست کسب و کارهای اینترنتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی جذابترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در مراسمی که بمناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل ونقل و آموزش نکات ایمنی ترافیک وعبور و مرور بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، افزود: در مراسم امروز ۱۳مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره مند می‌شوند.   وی با اشاره به اینکه هدف از همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان را افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است، تصریح کرد: در مجموع ۲۸مدرسه در سطح استان آذربایجان غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چراکه یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش آموزان حاشیه راه‌ها است.   مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه‌های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار ان با بهره مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره مندی از ابزار‌های کودک پسند مفاهیم مربوطه اموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند