Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - دیروز دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در اعتراض به برخوردهایی که با دانشجویان پس از حوادث دی ماه سال گذشته شد، در دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به برخوردهایی که با دانشجویان پس از حوادث دی ماه ۹۶ شد، در دانشگاه تجمع کردند و به این برخوردها واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز با شعارهایی مانند «نه به پولی‌سازی»، «دانشگاه علامه، بنگاه اقتصاده»، «جریمه زورکی، دانشگاه پولکی» به رویکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی در «خصوصی‌سازی دانشگاه» اعتراض کردند.

آنها همچنین بیانیه‌ای را در این تجمع خواندند که بخشی از آن در ادامه آمده است.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «در سند چشم انداز جامعه و با مشکلات ساختاری و کارکردی نهادهای اجتماعی و سیاسی، مسئولیت ناپذیری و شکنندگی مسئولین در قبال فشارها این چشم انداز را دور از دسترس می‌کند. حوادث ماه‌های اخیر مبّین تناقض‌های موجود در زیر ِپوست جامعه ایران و حاکی از این واقعیت اجتماعی است که در نبود نهادهای مدنی و عدم مسئولیت پذیری مسئولان، تنها راه انتقاد به وضع موجود، اعتراضات خیابانی است.

از آن سو پاسخی که به این اتفاقات داده شد این بود که این اعتراضات توسط بیگانگان و دشمنان طراحی و هدایت شده است و در ادامه برخوردهایی قهری با معترضان و دانشجویان صورت گرفت که احکام سنگین در پی داشت. دشمن پنداشتن دانشجویان و تضعیف و تخریب آنان سیاست تازه‌ای نیست و این سیاست دستاوردی جز خیزش دانشجویان از زیر خاکسترهای خفقان در پی نداشته است.  و درنهایت دانشگاه‌های اصیل اما بی‌هویت دانشجوهایی خودسانسور، سیاست‌زده، تهی از آرمان و غیرمسئول را پرورش می‌دهند.»

۴۷۲۳۸

کلید واژه‌ها : تجمعات اعتراضی - دانشگاه علامه طباطبایی - دانشجو -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجمعات اعتراضی دانشگاه علامه طباطبایی دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها