Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:34:41 GMT

بودجه های سلامت روان خرج تخت های بیمارستانی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۴۶۲۲

بودجه های سلامت روان خرج تخت های بیمارستانی می شود

دکتر رفیعی پور در همایش روز ملی روانشناس و مشاور در شیراز افزود: متاسفانه وزارت بهداشت که متولی امر درمان است کاملا جسمی نگرانه عمل می کند و اعتبارات سلامت روان به جای پیشگیری برای ساخت وسازهای درمانی و اضافه کردن تخت هزینه می شود.
وی یادآور شد: برخی سطحی نگری ها باعث افزایش آسیب در کشور شده و آمار اعتیاد بسیار بالا است؛ با این وجود برنامه کاری مطلوبی در این زمینه ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون روانشناسی سلامت نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: آسیب های اجتماعی نگران کننده است؛ به طور مثال طلاق دارد منجر به انحرافات جنسی می شود. اگرچه طلاق هم یک راهکار است و نمی توان گفت تا آخر عمر باید بسوزی و بسازی.
دکتر رفیعی پور گفت: طی 20-30 سال آینده با جمعیت بسیار زیادی از سالمندان مواجه می شویم که برنامه ریزی هایی در حوزه های سلامت روان باید برای آنها انجام گیرد.
رییس نظام روانشناسی و مشاوره فارس هم گفت: اگرچه نظام روانشناسی بودجه و اعتبار لازم را برای فعالیت ها ندارد با این وجود سعی ما فعال نگه داشتن آن است.
دکتر علیرضا فیلی با اشاره به مشکلات ناشی از موازی کاری در این حیطه، افزود: ما به نیروهایی نیاز داریم که فعال باشند نه افرادی که صرفا در نظام روانشناسی ثبت نام کنند. در حال حاضر بیش از یکهزار و 500 نفر عضو این نظام هستند که امیدواریم با پیشنهادها و راهکارهایی که ارائه می دهند به اهداف مطلوب تری دست یابیم.
وی وجود پارک سلامت در استان را قابل توجه دانست و گفت: افراد دچار معلولیت های ذهنی پس از حضور در این پارک، میزان مصرف داروهایشان کاهش یافته است.
دکتر فیلی در ادامه یادآور شد: نباید بگذاریم حرفه روانشناسی و مشاوره با تخلف برخی افراد بدنام شود. عمده تخلفات از سوی کسانی صورت می گیرد که نه تنها روانشناس نیستند بلکه حتی تحصیلات دانشگاهی هم ندارند.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی درمان سالمندان سلامت روان وزارت بهداشت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  دکتر احسان هدایتی گفت: خانمی ۵۸ ساله اهل شوش با علائم درد در ناحیه شکم و لگن و تورم کل شکم به بیمارستان نظام مافی مراجعه کرده که پس از بررسی‌های اولیه تشخیص وجود توده تخمدان برای این بیمار داده شد.

وی افزود:  طی عمل جراحی بر روی بیمار، توده ۴ کیلویی با اندازه ۲۴ سانتی متر از داخل تخمدان چپ به صورت کامل بدون آسیب به احشای شکم، روده و عروق بزرگ داخل شکم، خارج شد.

رئیس بیمارستان نظام مافی شوش ادامه داد:  دکتر شیرعلی، متخصص جراحی و دکتر تقی زاده، متخصص بیهوشی، اعضای تیم پزشکی در این عمل جراحی چند ساعته بودند که با تلاش و دقت کافی و همراهی تیم اتاق عمل بیمارستان توانستند با موفقیت این اقدام حیاتی را برای نجات جان بیمار انجام دهند.

دکتر هدایتی بیان کرد:  در بیمارستان نظام مافی شوش به صورت میانگین روزانه ۲۰ عمل جراحی در تخصص‌های مختلف، زنان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی و سایر تخصص‌ها انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • با سلامتی به استقبال بهار برویم
  • کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده
  • راهی برای کاهش استرس و افزایش تمرکز
  • چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد
  • آیا جویدن آدامس استرس را از بین می‌برد؟
  • خبر خوش درباره افزایش حق‌الزحمه‌ کارورزان پزشکی
  • خبر خوش درباره افزایش حق‌الزحمه‌ دستیاران پزشکی
  • عیدی وزیر به دستیاران و کارورزان پزشکی
  • خبر خوش درباره افزایش حق‌الزحمه‌ دستیاران و کارورزان پزشکی
  • خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش