Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش زیادی از آب مصرف مصرفی در بخش کشاورزی به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود گفت: در حدود ۴۰ درصد آب مصرفی بخش کشاورزی در استان زنجان به صورت غیرمجاز از چاه‌ها برداشت می‌شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین جعفری شامگاه یکشنبه در سومین جلسه اقتصادی در پاسخ به اظهارات مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان در خصوص مدیریت در تولید محصولات کشاورزی به منظور کاهش مصرف آب در این بخش اظهار داشت: تراز محصولات کشاورزی در سطح کشور منفی است و نه تنها مازاد نداریم بلکه سه میلیارد تومان وارات در بخش کشارزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده محصولات که در مرغداریها مصرف می‌شود و محصولاتی از قبیل ذرت و سویا وارداتی هستند گفت: در مقابل بخشی از محصولات مانند پسته و زعفران تولیدی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: ما در تولید محصولات کشاورزی مازاد تولید نداریم و در این راستا نیز کمبود‌هایی داریم.

وی به اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان در دو سال گذشته 31.6 درصد بود که این امر به 33 درصد افزایش یافته است.

جعفری با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون استان زنجان از 1.3 به 1.82 رسیده است ابراز کرد: در حال حاضر اشتغال در بخش کشاورزی از 31.6 به 33.6 رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش میزان اشتغال در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که ما در سایر بخش‌ها ناکارآمد بودیم و مردم به اجبار به سمت کشاورزی روی آوردند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه حل همه مشکلات با کاهش 10 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد: در حالی که 40 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی در استان زنجان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

وی ابراز کرد: همان 10 درصد کاهش مصرف بخش کشاورزی با جلوگیری از برداشت غیرمجاز‌ها قابل حل خواهد بود.

جعفری ابراز کرد: فشار آوردن بر کشاورزانی که به صورت مجاز از آبهای زیر زمینی استفاده می‌کنند در برابر برداشت‌های غیر مجاز کار صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان زنجان 7 هزار چاه غیرمجاز ثبت شده وجود دارد گفت: با مجموع چاه‌های غیرمجاز ثبت نشده در سطح استان 9 هزار چاه غیر‌مجاز وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ گونه مدیریتی در برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز انجام نمی‌شود ابراز کرد: باید در بخش براشت‌های غیرمجاز از چاه‌ها تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ت

R41375/P1336/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد