Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خواننده موسیقی پاپ گفت: کنسرت هایی برگزار می شود که جدا از  کیفیت ضعیف شعر و اجرای صحنه، خوانندگان با لباس های بسیار عجیب و غریب اجرا می کنند که برایم برگزاری چنین برنامه هایی سوال است.

حمید غلامعلی خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره نحوه برگزاری کنسرت های امروزی گفت: فضای عرصه موسیقی برای سبک من مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا باید از این شرایط و سبک خارج شوم یا شرایط به گونه ای پیش رود که حس کنم لازم است کنسرت برگزار کنم. برنامه ریزی برای کنسرت دارم اما زمان آن مشخص نیست و شاید در سال ۹۷ برگزار شود.

غلامعلی به دلایل فاصله اش از عرصه موسیقی طی این سالها پرداخت و افزود: این فاصله فقط از سمت من نبود بلکه برای بسیاری از خوانندگان و هم نسلان من روی داد. این فاصله در آرامش و به شکلی روی داد که خود ما هم متوجه نشدیم. کم کم سلیقه ها را با ترفندهای مختلف عوض کردند. ما نیز ناخواسته در این قضیه دخیل بودیم اما موضوع اصلی از طرف موجی در داخل بود که در نتیجه پیشرفت تکنولوژی و راحت شدن بسیاری از کارها در تغییر سلیقه ها تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: کسانی که مهارت کافی ندارند به دلیل سخت افزارها و نرم افزارهایی که در دسترسشان قرار گرفت وارد عرصه موسیقی شدند. شنونده نیز متاسفانه چون اطلاعاتی ندارد فکر می کند آن چه که بیشتر پخش می شود و در شبکه های اجتماعی بیشتری شنیده می شود حتما کار خوبی است، در نتیجه متاسفانه گرایش ها نیز به سطح این آثار تغییر پیدا کرد. 

خواننده تیتراژ خاطره انگیز "زیر گنبد کبود" درباره وضعیت فعلی موسیقی توضیح داد: در وضعیت کنونی فاصله موسیقی خوب و بد زیاد است. در مقطعی موسیقی را با عنوان اثر متوسط و خوب می شناختیم اما در حال حاضر اثر را با عنوان خوب و بد میشناسیم. متاسفانه اثری که شکل ضعیف تری دارد به خاطر رنگ و لعابی که به ظاهرش داده می شود در بین جوانان و نوجوانان بیشتر شنیده می شود، در نتیجه موسیقی سطحی شده است.

غلامعلی با گلایه از وضعیت برگزاری کنسرت‌ها اظهار کرد: برایم عجیب است که برخی خوانندگان فعلی با وجود اجرای ضعیف به راحتی کنسرت برگزار می کنند. کنسرت هایی برگزار می شود که جدا از کیفیت ضعیف شعر و اجرای صحنه، خوانندگان با لباس های بسیار عجیب و غریب اجرا می کنند که برایم برگزاری چنین برنامه هایی سوال است. فضای اصلی موسیقی از رسالت اصلی خود و هنری بودنش فاصله گرفته و به زرق و برق تبدیل شده است. وضعیت به شکلی شده که آثار خارجی نسبت به آثار خوانندگان کشورمان بسیار متین تر است.

خواننده "غریبانه" به تاثیر این نوع موسیقی و اجراها در زندگی و شخصیت افراد اشاره کرد و افزود: همان گونه که موسیقی در ادبیات افراد تاثیر گذاشته است در رفتار و زندگی آنان نیز تاثیر می گذارد یعنی متانتی که افراد باید داشته باشند کم کم  تحت تاثیر بسیاری از این مسائل به تدریج سَبُک شده و از بین می رود. 

غلامعلی درباره ارتباط فضای مجازی و تاثیر آن در موسیقی تصریح کرد: فضای مجازی صد در صد عامل وضعیت بد موسیقی امروز است. در حال حاضر تغذیه موسیقی از طریق فضای مجازی اتفاق می افتد در حالی که فضای مجازی می توانست در جهت عکس این موضوع و در جهت پیشبرد موسیقی باشد. دلیل این مسئله نیز این است که اهرم ها و شبکه های اصلی در اختیار کسانی است که تنها به مسائل مادی فکر می کنند، پول های هنگفت به دست می آورند و تعداد آنان هم هر روز در حال بیشتر شدن است و کاری نمی شود کرد.


این خواننده در خصوص آخریسن فعالیت های خود در عرصه موسیقی افزود: به تازگی قطعاتی را تولید و منتشر کرده ام که جدیدترین آن اواخر هفته گذشته نیز با نام "هزار شب" منتشر شد. قطعات دیگری آماده انتشار دارم که هنوز کامل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در قطعه "هزار شب" با وحید مهراد آهنگساز و احسان افشاری شاعر همکاری کردم. در همکاری با اشخاص محدودیت قائل نیستم و با آهنگسازان مختلف اعم از جوان و یا قدیمی همکاری می کنم اما در آثار اخیرم با وحید مهراد همکاری کرده ام.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس