Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت ۶۱هزار نفر در ۷۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی استان سمنان خبر داد و گفت: راه‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هموار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن بیان اینکه  یک هزار ۱۴۱ نفر در روز هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت  گرامیداشت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شدند، تأکید کرد: با این تعداد، مجموعاً ۶۱ هزار نفر عضو ۷۲ کتابخانه مشارکتی و نهادی استان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و جذب مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی استان، تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده در محیط‌های کتابخانه را ازجمله اقدامات این اداره کل در سال۹۷ خواهد بود.

سما کوش بیان کرد: تغییر فرهنگ‌عامه مردم ازجمله افزایش گرایش ایشان به کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقاء نرخ مطالعه نیازمند همراهی آحاد جامعه و اراده جمعی است لیکن محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش پدر و مادرها در رابطه بامطالعه و کتاب‌خوانی و وجود کتاب و نشریات قابل‌دسترس نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.

وی با اشاره به این مطلب که  کمک به کتاب و کتاب‌خوانی، کمک به جامعه است، عنوان کرد: همه مسئولان به‌ویژه نهادهای فرهنگی باید برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نقش خانواده را در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مهم دانست و گفت: خانواده عامل موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود