Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره سریال «آنام» اظهار کرد: در آنام فیلمنامه حرف اول را در جذب مخاطب می‌زند. چون این کار لحظه به لحظه برای بیننده سوال ایجاد می‌کند و همین ویژگی باعث تعلیق در کار شده است، البته ممکن است این سوال در ذهن پیش آید که آنام قصه‌ای تکراری دارد، اما تکراری بودن هیچگاه دلیلی بر سطحی بودن کار نیست، چون بسیاری از شاهکارهای سینما بر اساس اقتباس ادبی و هنری به وجود آمده، برای همین هر کاری که قصه‌ای در آن بازگو شده باشد، الزاما کاری ضعیف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال به فیلم هفت سامورایی کوروساوا اشاره می‌کنم که داستانی اقتباسی دارد، اما یک کار ماندگار در تاریخ سینما است.

وی افزود: متاسفانه نبود تعلیق یکی از مشکلات جدی سینما و تلویزیون است. این در شرایطی است که داستان مورد نظر تا به حال بازگو نشده است. برای همین، تماشاگر به هیچ وجه با آن ارتباط برقرار نمی‌کند، اما در کاری نظیر آنام تماشاگر منتظر است تا قصه روایت شود، برای همین هم تماشاگر با آن ارتباط برقرار می‌کند. امتیاز دیگری که برای آنام می‌توانم بیان کنم به بخش اجرایی مجموعه مربوط می‌شود، چون هدایت کارگردان می‌تواند از یک فیلمنامه بد یک کار خوب بسازد، حال تصور کنید یک فیلمنامه خوب توسط، فیلمسازی حرفه‌ای چه دستاوردی خواهد داشت.

این بازیگر ادامه داد: امتیاز دیگری که برای آنام می‌توان ذکر کرد به بازیگری این کار مربوط می‌شود. به نظرم تیمی که برای این بخش انتخاب شده یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است، این بهترین به معنایی معروف‌ترین‌ها نیست، بلکه افرادی است که با نقش همخوانی خوبی دارند. امتیازاتی که برای کار بر شمردند. بلکه آن‌گونه که از اظهار نظر مردم دریافت شد نظر مردم نیز گواه این امر است، چون مردم با هیچ کس تعارف ندارند. اگر کاری بد باشد آن را به روشنی بیان می‌کنند.

بازیگر سریال آنام درباره اشارات دینی آنام این‌گونه توضیح داد: نکات و توجهات دینی در این سریال کاملا عاری از تکرار است. در توضیح بیشتر باید بگویم در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها مفاهیم مورد نظر، بدون اینکه بیننده درگیر داستان شود سریع مطرح می‌شوند. این اطلاع‌رسانی نیز تنها یک بار نیست، بلکه بارها و بارها تکرار می‌شود. برای درک بهتر از آداب و رسوممان مثال می‌زنم که بارها تکرار شده، اما باز هم برای مردم جذابیت لازم را دارا است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر به گویش و بیان مفاهیم مورد نظر مربوط می‌شود، چون برخی مواقع بازیگر به اندازه‌ای در بیان مفاهیم مورد نظر بد عمل می‌کند که مفهوم با بازخورد خوب تماشاگر مواجه نمی‌شود. این مسئله نیز به هیچ وجه به باورهای بازیگر ربط ندارد، چون اکثر هنرمندان ما افرادی معتقد هستند، اما جنس و سبک بازی است که محدودیت‌ها را رقم می‌زند.

بازیگر فیلم «پناهنده» درباره نقش خود در آنام نیز اینگونه اظهار نظر کرد: نقش من در این سریال شاید به اعتقاد برخی تیپ به نظر آید، چون ممکن است من مشابه اینگونه نقش‌ها را در گذشته زیاد بازی کرده باشم، اما به نظر من تا به امروز چند بار نقش دکتر یا مهندس را ایفا کرده‌ام، مهم نیست، ولی این‌که آن نقش چه شخصیت پردازی دارد مهم است. امید (نام عبدالرضا اکبری در سریال) در سریال آنام از آن دست کاراکترهاست که با تکیه به شغلشان شناخته نمی‌شود، بلکه هر یک جزئیات خاص خود را دارند. این شخصیت، رفتاری که با خانواده‌اش دارد متفاوت با آن چیزی است که در بیرون می‌بینیم، این مسئله نشان می‌دهد کار به سمت تیپ شدن نرفته و پیرامون آن تحقیق شده است.

این بازیگر درباره تجربه همکاری با جواد افشار بیان کرد: تا به امروز چندین بار این موقعیت پیش آمده تا با جواد افشار همکاری داشته باشم، اما هر بار بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد، اما خوشبختانه این موقعیت در آنام فراهم آمد. درباره کار با جواد افشار یک نکته را می‌توان به جرات بیان کنم، آن هم این‌که این فیلمساز به شدت اخلاقگرا است. برای همین هر بازیگری دوست دارد با او کار کند. افشار درباره نحوه اجرای نقش با بازیگر حرف می‌زند و حتی پیرامون آن بحث‌های مفصلی هم مطرح می‌کند، برای همین وقتی بازیگر می‌بیند، کارگردان چنین به نظراتش توجه می‌کند با تمام وجود برای کارش وقت و انرژی می‌گذارد.

اکبری در پایان درباره آخرین کارهای خود اظهار کردد: اخیرا دو فیلمنامه  به من پیشنهاد شد که به دلیل ضعف متن آن را نپذیرفتم. معیارم برای ضعیف بودن نیز به شاخصه‌هایی بر می‌گردد که در فیلمنامه باید وجود داشته باشد، اما در آن کارها نبود. از آن جمله می‌توان به گره‌های داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها اشاره کرد که نشان می‌دهد یک کار قادر است کیفیت مطلوبی داشته باشد یا خیر. این ضعف نیز تنها به یک دوره و فرد خاص دیده نمی‌شود، بلکه ضعفی رایج در تولیدات این روزهای سینما و تلویزیون است که در زمان اجرا به خوبی خود را نشان می‌دهد.

گفت‌و‌گو از داود کنشلو

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد مرکزی عملیات عمره در مکه اعلام کرد: زائران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس از هتل محل اقامت خود به مسجدالحرام برای زیارت منتقل می‌شوند.

برای رفاه حال زائران عمره، سرویس ایاب‌وذهاب، به صورت رفت و برگشت ۲۴ ساعته با ۱۴ دستگاه اتوبوس در چهار خط مجزا از مقابل هتل‌های «بلدالطیب، سدره الاحسان، مواکب کوثر و نوفوتیل» محل اسکان زائران ایرانی به ایستگاه «شعب عامر (غزه) نزدیکی مسجدالحرام منتقل می‌شوند.

این سرویس ایاب‌وذهاب تا ۲۳ اردیبهشت (پایان عملیات عمره) برقرار است.

همچنین جهت انتقال زائران عمره از مدینه منوره به مسجد شجره و مکه مکرمه و از مکه مکرمه به جده از جدیدترین اتوبوس‌های، شرکت‌های «دره المنوره» و «قائد» استفاده می‌شود.

کد خبر 6097281

دیگر خبرها

  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند