Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه کننده فیلم «لونه زنبور» که در نوروز امسال به روی پرده رفت، از قوانین جدید شورای صنفی نمایش که هفت فیلم سینمایی با سقف شش هفته در سینماها و سرگروهشان اکران می شوند، اعتراض کرد.

ایران آنلاین /اعتراض سعید خانی به این دلیل است که چهار فیلم‌ اکران نوروز که «لونه زنبور» هم جزو آنهاست‏، همچنان فروش قابل قبولی دارند، اما از چهارشنبه این هفته قرار است فیلم‌های اکران دوم بهار جای آنها را در سرگروه‌های سینمایی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره قوانین جدید شورای صنفی گفت: «متأسفانه با شرایط جدید اکران بیشترین صدمه به تهیه‌کننده بخش خصوصی وارد می‌شود چون با قانون 6 هفته اکران فیلم، رکورد فروش فیلم‌های سال قبل مثل «نهنگ عنبر» یا «گشت 2» زده نمی‌شود و اگر فیلمی فروش بالایی داشته باشد حداکثر تا 15 میلیون تومان می‌رسد.»

او افزود: «این در حالی است که بسیاری از فیلم‌هایی که در حال حاضر به عنوان فیلم‌های نوروزی روی پرده هستند همچنان فروش خوبی دارند و سینماداران هم معتقدند که فروش بالای آن‌ها ادامه خواهد داشت، اما تمام این‌ها در هفته جدید تعویض می‌شوند آن هم در شرایطی که هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها اکران نشده‌اند.»

خانی همچنین گفت: «وقتی علت این شیوه اکران را سوال می‌کنیم می‌گویند تعداد فیلم‌ها زیاد است و باید نوبت نمایش پیدا کنند. اما به نظر می‌رسد باید بیشتر به کیفیت فکر کرد نه کمیت. اگر تعداد هفته‌ها بیشتر بود و همچنین تعداد فیلم‌های روی پرده کمتر می‌شد اینقدر به فروش فیلم‌ها ضربه وارد نمی‌شود. در واقع هر دو این مسئله در کنار هم به سینمای بخش خصوصی ضربه می‌زند و با هزینه‌هایی که برای تولید یک فیلم داریم نوعی سردرگمی و ناامیدی در این بخش بوجود می‌آید.»

او در ادامه یادآور شد: «با توجه به تأسیس پردیس‌های سینمایی مختلف انتظار می‌رود فروش بالای فیلم‌ها ادامه داشته باشد و در شهرستان‌ها نیز فیلم «لونه زنبور» به طور چرخشی اکران شده اما وقتی فیلم‌های جدید بیایند در کنار هفت فیلم دیگری که نمایش داشتند زمان کافی به اکران فیلم‌های قبلی نمی‌رسد و نمی‌دانم مگر چقدر ظرفیت وجود دارد که این چنین فیلم‌ها را نمایش می‌دهیم؟»

مدیرعامل شرکت «خانه فیلم» در پایان گفت: «امیدوارم شورای صنفی نمایش شرایطی فراهم کند که هم اکران فیلم‌های فعلی یکی، دو هفته دیگر ادامه داشته باشد چون هنوز فروش خوبی دارند و همچنین تدبیری بیندیشد تا هیچ فیلمی با فروش بالا از پرده پایین کشیده نشود.»/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران

درحالی که اکران فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز می شود، در فاصله دو تا شروع اکران، بیش از  یک میلیارد تومان بلیت برای فیلم پیش فروش شده است.

با توجه به استقبال مخاطبان، پیش بینی می شود «مست عشق» با شروع اکرانش رکورد فروش افتتاحیه را از آن خودش کند.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است.

خرید بلیت هم اکنون از ایران تیک

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • پشیمانی زودهنگام: ژاوی می‌خواهد بماند